ملکه بریتانیا به کووید-۱۹ مبتلا شد

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا
الیزابت دوم، ملکه بریتانیا Copyright Steve Parsons/PA
Copyright Steve Parsons/PA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تست کووید الیزابت دوم، ملکه ۹۵ ساله بریتانیا مثبت شد.

آگهی

کاخ باکینگهام روز یکشنبه ضمن تایید مثبت شدن نتیجه آزمایش کووید ملکه الیزابت دوم اعلام کرد که حال وی نگران کننده نیست.

در اطلاعیه‌ای که کاخ باکینگهام منتشر کرده تاکید شده است که ملکه الیزابت دوم تنها علائم خفیفی از بیماری دارد که بیشتر با نشانه‌های سرماخوردگی قابل قیاس است.

حاکم ۹۵ ساله بریتانیا که به تازگی مرز هفتاد سال تجربه سلطنت در کشورش را پشت سرگذاشته هشتم فوریه دو روز پیش از مثبت شدن نتیجه آزمایش پسرش، شاهزاده چارلز با او دیدار کرده بود.

بنا به آنچه در اطلاعیه کاخ باکینگهام آمده حال کنونی ملکه رضایت بخش است و از هفته آینده فعالیت‌های روزانه خود را در قلعه وینزر به شکلی سبک‌تر از سر خواهد گرفت.

ملکه الیزابت از زمان ملاقات با پسرش تاکنون چند بار در انظار ظاهر شده است. وی به طور مشخص روز چهارشنبه گذشته دو تن از افسران رابط میان دربار و ارتش را در قلعه وینزر واقع در چهل کیلومتری لندن، مکانی که اقامتگاه رسمی درباراست به حضور پذیرفته بود.

ویدیویی که از این ملاقات منتشر شده ملکه را ایستاده، لبخند به لب و در حالی که لباس طرح‌دار به تن و عصایی در دست دارد به استقبال دو افسر یاد شده رفته و ضمن اشاره به پای چپ خود می‌گوید: «همانطور که می‌بینید من نمی‌توانم حرکت کنم.»

انتشار این ویدئو و به تصویر کشیدن قامت ایستاده ملکه الیزابت به نوعی یک نشانه اطمینان بخش از وضعیت جسمانی وی بود، به خصوص پس از آنکه ملکه پاییر گذشته برای انجام آزمایش‌هایی که هرگز ماهیت آنها مشخص نشد شبی را در بیمارستان سپری کرد.

تازه ترین حضور ملکه الیزابت در انظار به روز سه‌شنبه باز می‌گردد که وی از طریق ویدئو کنفرانس با سفیران جدید استونی و اسپانیا دیدار کرده بود.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شاهزاده فیلیپ همسر ملکه بریتانیا درگذشت

همسر ولیعهد بریتانیا از ابتلایش به بیماری سرطان پرده برداشت

شایعات پیرامون همسر ولیعهد بریتانیا؛ ریشه گمانه‌زنی‌ها در مورد کیت میدلتون چیست؟