رئیس اطلاعات خارجی دانمارک پیش از محاکمه آزاد شد

لارس فایندسن، رئیس بخش اطلاعات خارجی دانمارک متهم به درز اطلاعات «محرمانه» است
لارس فایندسن، رئیس بخش اطلاعات خارجی دانمارک متهم به درز اطلاعات «محرمانه» است Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رادیو دانمارک در خبری اعلام کرد که «لارس فایندسن»، رئیس بخش اطلاعات خارجی دانمارک که در ماه دسامبر به اتهام دست داشتن در درز اطلاعات «محرمانه» بازداشت شده بود، روز پنجشنبه ۱۷ فوریه از زندان آزاد شده است.

آگهی

رادیو دانمارک در خبری اعلام کرد که «لارس فایندسن»، رئیس بخش اطلاعات خارجی دانمارک که در ماه دسامبر به اتهام دست داشتن در درز اطلاعات «محرمانه» بازداشت شده بود، روز پنجشنبه ۱۷ فوریه از زندان آزاد شده است.

پیشتر مقام‌های دانمارک اعلام کرده بودند که سرویس‌های اطلاعاتی این کشور چهار نفر را به دلیل «درز» اسناد محرمانه بازداشت کرده‌اند.

بر اساس خبر رادیو دانمارک، یک دادگاه تجدید نظر این کشور حکم داده است که هیچ دلیلی برای ادامه بازداشت لارس فایندسن در زمان انجام تحقیقات وجود ندارد.

فایندسن ۵۷ ساله انجام هر گونه تخلفی را که به ملت دانمارک ضرر زده باشد، رد کرده است.

دادستانی دانمارک اعلام کرده که این پرونده شامل افشای اطلاعات «بسیار محرمانه» است اما توضیحات بیشتری در مورد آن ارائه نکرده است. رسیدگی به این پرونده امنیتی، قضایی پشت درهای بسته انجام می‌شود.

دادگاه رسیدگی کننده به پرونده فایندسن در اوایل ماه فوریه درخواست کرده بود تا قرار بازداشت پیش از محاکمه این مقام ارشد امنیتی تمدید شود اما دادگاه عالی دانمارک این خواسته را رد کرد.

دادگاه رسیدگی کننده به پرونده فایندسن بر این نظر بود که احتمال دارد این مقام ارشد اطلاعاتی مانع ادامه تحقیقات شود.

در هر حال دادگاه عالی دانمارک بدون اسم بردن از فایندسن، اعلام کرد که حکم دادگاه بدوی را مبنی بر ادامه بازداشت پیش از محاکمه یک متهم لغو کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

دادگاه بر این نظر است که به شواهدی دست پیدا کرده که متهم ماده ۱۰۹ قانون جزا را که به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد، نقض کرده است. این بخش شامل خیانت در افشای اسرار دولتی است و حداکثر ۱۲ سال زندان دارد.

دیوید نوتزسکی وولف، وکیل فایندسن با استقبال از صدور حکم آزادی موکلش تا زمان برگزاری دادگاه، گفت: «ما از این تصمیم بسیار خوشحال و سپاسگزاریم. این به این معنی است که ما می‌توانیم در حالی که او آزاد است، دفاعیات پرونده را آماده کنیم.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محکومین به حبس ابد در دانمارک از حق ایجاد رابطه عاشقانه تازه محروم می‌شوند

محاکمه وزیر پیشین مهاجرت دانمارک به اتهام جدا کردن زوج‌های پناهجو آغاز شد

روایت‌ها از خشونت پلیس ایران و مقابله زنان با حجاب اجباری؛ هشتگ #جنگ_علیه_زنان فراگیر شد