کارشناسان سازمان ملل: تغییرات آب و هوایی هیچ‌گاه تا این حد چالش‌برانگیز نبود

تغییرات آب و هوایی
تغییرات آب و هوایی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس سازمان جهانی هواشناسی درباره تغییرات آب و هوایی گفت که چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر از ساکنان کره زمین طی ۲۰ سال گذشته با حداقل یک بلای طبیعی که با وضعیت آب و هوایی در ارتباط است روبرو شدند.

آگهی

هوئسونگ لی، رئیس هیات کارشناسان سازمان ملل در امور تغییرات آب و هوایی روز دوشنبه تاکید کرد که چالش‌های مرتبط با تبعات این تغییرات هیچ‌گاه تا این حد زیاد نبوده است.

این سخنان در حالی بیان شد که هیات کارشناسی سازمان ملل روند تصویب گزارش جدیدی درباره تاثیرات مخرب تغییرات آب و هوایی را آغاز کرد. در این گزارش آمده که دمای کره زمین به دنبال گذشت بیش از یک قرن و نیم از آغاز پیشرفت‌‌های ناشی از استفاده از انرژی‌های فسیلی حدود ۱.۱ درجه سانتیگراد نسبت به دوران پیش از صنعتی شدن افزایش یافته است.

کارشناسان سازمان ملل در گزارش قبلی خود که تابستان گذشته منتشر شد هشدار داده بودند که دمای کره زمین حدود سال ۲۰۳۰ از حد افزایش ۱.۵ درجه سانتیگرادی عبور خواهد کرد. محدود کردن گرمایش کره زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد هدف بلندپروازانه توافق پاریس بود که در سال ۲۰۱۵ به دست آمد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مذاکره درباره گزارش جدید کارشناسان سازمان ملل که محور اصلی آن نحوه کسب آمادگی برای مقابله با تاثیرات گرمایش زمین است روز دوشنبه آغاز شد. بخش سوم این گزارش که درباره راه‌های کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد بود ماه آوریل منتشر خواهد شد.

در گزارش جدید کارشناسان سازمان ملل پیامدهای تغییرات آب و هوایی در همه قاره‌ها و در تمام حوزه‌ها از جمله بهداشت، امنیت غذایی، کمبود آب، جا به جایی انسان‌ها و تخریب اکوسیستم مورد بررسی قرار گرفته است.

در همین راستا پتری تالاس، رئیس سازمان جهانی هواشناسی درباره تغییرات آب و هوایی گفت که چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر از ساکنان کره زمین طی ۲۰ سال گذشته با حداقل یک بلای طبیعی که با وضعیت آب و هوایی در ارتباط است روبرو شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا بر سر اصلاح ساختار انتشار گازهای کربنی به توافق دست یافت

شهر اسکندر مقدونی در مصر به زیر آب می‌رود

دیوان بین‌المللی دادگستری به اسرائیل دستور داد تا گذرگاه‌های بیشتری برای کمک به نوار غزه باز کند