گفتگوهای هسته ای ایران؛ وزیر خارجه: آنچه که بر روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است اما کافی نیست

گفتگوهای هسته ای ایران
گفتگوهای هسته ای ایران Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«حسن نیت در عمل از نظر ما این است که روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد و رفع بخشی از تحریم‌ها به معنای عینی و واقعی می‌تواند ترجمان حسن نیت آمریکایی‌ها باشد که از آن صحبت می‌کند. آنچه که بر روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است اما کافی نیست.»

آگهی

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران روز شنبه در واکنش به بازگرداندن معافیت‌های تحریمی از سوی آمریکا گفت که این اقدام می‌تواند به منزله «حسن نیت آمریکایی‌ها باشد.» وی در عین حال گفت که «آنچه که بر روی کاغذ رخ می‌دهد خوب است اما کافی نیست.»

آقای امیرعبداللهیان که همراه با مدیران ارشد وزارت خارجه به آرامگاه آیت الله خمینی رفته بود همچنین گفت که یکی از اولویت‌های تهران در مذاکرات هسته‌ای «لغو تحریم‌ها و گرفتن تضمین» است و در این زمینه درباره «بخش‌هایی» از «تضمین‌های اقتصادی و سیاسی موافقت صورت گرفته است.»

وزیر خارجه ایران در جمع خبرنگاران تاکید کرد که از «طریق واسطه‌هایی» پیام‌های ایران به آمریکا منتقل و از واشنگتن خواسته شده تا «حسن نیت خودشان را در عمل نشان بدهند.» 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حسن نیت در عمل از نظر ما این است که روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد و رفع بخشی از تحریم‌ها به معنای عینی و واقعی می‌تواند ترجمان حسن نیت آمریکایی‌ها باشد که از آن صحبت می‌کنند.
حسین امیرعبداللهیان
وزیر امور خارجه ایران

وی افزود: «حسن نیت در عمل از نظر ما این است که روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد و رفع بخشی از تحریم‌ها به معنای عینی و واقعی می‌تواند ترجمان حسن نیت آمریکایی‌ها باشد که از آن صحبت می‌کنند.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به منظور تشویق تهران به بازگشت به تعهدات مندرج در برجام چندین معافیت از تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را امضا کرد.

در مقابل ایران خواستار بازگشتن کلیه معافیت‌هایی است که در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا لغو شده‌ است.

ایران و آمریکا از بهار سال جاری تاکنون به طور غیرمستقیم هشت دور مذاکره برای احیای برجام انجام داده‌اند. تاکنون تاریخ برگزاری دور نهم مذاکرات وین به طور رسمی اعلام نشده است اما انتظار می‌رود که این گفتگوها طی یک هفته آینده صورت گیرد. 

یکی از مقامات ایالات متحده که نخواست نامش فاش شود اخیرا به خبرنگارها گفته بود که آخرین دور مذاکرات وین «فشرده‌ترین» دور از گفتگوها بود. وی افزوده بود که پیشرفت‌هایی در زمینه کاهش سطح اختلاف‌ها صورت گرفته و اکنون زمان اتخاذ تصمیم‌های سیاسی فرا رسیده است.

سخنان این مقام آمریکایی پیش از امضای طرح معافیت‌ ایران از تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی بیان شده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امیر عبداللهیان: هیچ ابتکار جدی و قابل ملاحظه‌ای از طرف آمریکا ندیده‌ایم

رئیس جمهوری ایران: اگر آمادگی لغو تحریم‌ها باشد امکان هرگونه توافق با آمریکا وجود دارد

تهران «مذاکرات غیرمستقیم» ایران و آمریکا در عمان درباره رفع تحریم‌ها را تأیید کرد