رای اشتباه نماینده محافظه‌کار به طرح اصلاح قانون کار سوسیالیست‌ها در اسپانیا جنجالی شد

تظاهرات در حمایت از لایحه اصلاح قانون بازار کار اسپانیا/ اول مه ۲۰۲۱/ آرشیو
تظاهرات در حمایت از لایحه اصلاح قانون بازار کار اسپانیا/ اول مه ۲۰۲۱/ آرشیو Copyright Paul White/Copyright 2021 The Associated Press. All rights reserved
نگارش از Amirbehnam MASOUMI با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حزب سوسیالیست به رهبری پدرو سانچز، نخست وزیر در مقابل ایراد اپوزیسیون را «بهانه‌گیری کودکانه» توصیف کرد و از محافظه‌کاران خواست به اعضای خود رای دادن الکترونیکی را بیاموزند.

آگهی

رای اشتباه آلبترو کاسرو، نماینده محافظه‌کار پارلمان اسپانیا از حزب مردمی به لایحه اصلاح قانون کار سوسیالیست‌ها و عدم تصحیح این اشتباه از سوی رئیس مجلس، جنجال سیاسی بزرگی در این کشور به راه انداخته است. اپوزیسیون راست‌گرا تهدید کرده‌ است از «سوءاستفاده چپ‌های حاکم از قدرت» به دادگاه شکایت خواهند کرد.

آلبرتو کاستو روز جمعه و در زمان رای‌گیری برای تصویب لایحه پیشنهادی دولت برای اصلاح قانون کار به دلیل بیماری در خانه بود و از راه دور و به صورت الکترونیکی رای داد. او اما اشتباه کرد و با وجود مخالفت با برنامه دولت به آن رای مثبت داد. آنطور که حزب محافظه‌کار مردمی می‌گوید، او پیش از آغاز شمارش رای خود را به ساختمان پارلمان رساند و ماجرا را به اطلاع هیات رئیسه مجلس رساند. اما مرتیکسل بَتِت، رئیس سوسیالست پارلمان از پذیرش اصلاح رای سرباز زد.

برنامه اصلاح قانون کار دولت اسپانیا که برای کاهش سطح فقر در میان جمعیت شاغل این کشور تدارک دیده شده بود، سرانجام با ۱۷۵ رای موافق در برابر ۱۷۴ رای مخالف به تصویب رسید. این لایحه حمایت حزب جمهوری‌خواه کاتالونیا را کسب نکرده بود و دولت به دلیل همین عدم پشتیبانی برای تصویب آن با مشکل روبه‌رو شده بود.

لایحه اصلاح قانون کار یکی از موارد توافق میان اسپانیا و کمیسیون اروپا برای بهره‌مندی مادرید از کمک ۱۴۰ میلیارد یورویی اتحادیه اروپا در قالب برنامه احیای اقتصادی پساکووید بود.

حزب محافظه‌کار مردمی پس از تصویب این قانون اعلام کرد در صورت تغییر نکردن موضع دولت و عدم برگزاری رای‌گیری مجدد از حزب سوسیالیست و متحدانش به اتهام سوء استفاده از قدرت و نقض قوانین و مقررات پارلمانی به دادگاه شکایت خواهد کرد.

حزب سوسیالیست به رهبری پدرو سانچز، نخست وزیر در مقابل ایراد اپوزیسیون را «بهانه‌گیری کودکانه» توصیف کرد و از محافظه‌کاران خواست به اعضای خود رای دادن الکترونیکی را بیاموزند.

آلبرتو کاستو، نماینده ۴۳ ساله محافظه‌کاران که تا امروز شخصیتی کم‌تر شناخته شده بود، هم‌اکنون در اسپانیا به یکی از چهره‌های محبوب شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. بسیاری از کاربران با لحنی تمسخرآمیز وی را در کنار چهره‌های برجسته چپ‌گرای تاریخ اسپانیا، یک سیاستمدار سوسیالیست دو‌آتشه توصیف می‌کنند.

علاوه بر سوسیالیست‌ها، حزب چپ‌گرای رادیکال پودموس و جمهوری‌خواهان جدایی‌طلب کاتالونیا در دولت پدرو سانچز حضور دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

احزاب سوسیالیست و پودموس اسپانیا طرح تشکیل دولت ائتلافی ارائه کردند

پارلمان اسپانیا نخست وزیری پدرو سانچز را به رای می‌گذارد

پدرو سانچز، مصمم به بازگرداندن قدرت سیاسی اسپانیا به احزاب چپ