دولت بریتانیا دربارۀ ادعای اخراج یک قانونگذار به دلیل «مسلمان بودن» تحقیق می‌کند

Britain's Parliament of Conservative lawmaker Nusrat Ghani
Britain's Parliament of Conservative lawmaker Nusrat Ghani Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نصرت غنی، وزیر پیشین حمل و نقل و متولد کشمیر تحت کنترل پاکستان می‌گوید هنگامیکه در سال ۲۰۲۰ میلادی تنزل مقام یافت، یکی از اعضای دولت به او گفته است که «مسلمان بودنش، همکاران را ناراحت می‌کند».

آگهی

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا روز دوشنبه دستور داد درباره ادعای یک قانون‌گذار محافظه‌کار که می‌گوید علت اخراجش از یک مقام دولتی، عمدتا به دلیل مسلمانی‌اش بوده، تحقیق شود.

نصرت غنی، وزیر پیشین حمل و نقل و متولد کشمیر تحت کنترل پاکستان می‌گوید هنگامیکه در سال ۲۰۲۰ میلادی تنزل مقام یافت، یکی از اعضای دولت به او گفته است که «مسلمان بودنش، همکاران را ناراحت می‌کند».

در صورت درستی ادعای خانم غنی، اخراج او را باید یکی از آخرین تخلفات برملاشدۀ دولت محافظه‌کار جانسون دانست که هم اکنون نیز به دلیل برگزاری چند میهمانی آنهم در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا به شدت زیر فشار منتقدان است.

دفتر بوریس جانسون روز دوشنبه اعلام کرد که آقای نخست‌وزیر از مقامات دولتی خواسته است تا «حقایق را در مورد آنچه اتفاق افتاده، روشن کنند». در این بیانیه آمده است که آقای جانسون «این ادعا را بسیار جدی می‌داند».

نصرت غنی در مصاحبه اخیر خود با روزنامه انگلیسی ساندی تایمز گفت: «در زمان تنزل مقام به من گفته شد که به حزب وفادار نبوده‌ام زیرا برای دفاع از حزب در برابر اتهامات اسلام‌هراسی به اندازه کافی تلاش نکرده‌ام.»

مارک اسپنسر، دبیر پارلمان در خزانه‌داری بریتانیا نیز تایید کرده است که همان فردی بوده که در زمان تنزل مقام خانم غنی در سال ۲۰۲۰ میلادی با او صحبت کرده اما ادعای مطرح شده توسط او را «کاملا نادرست» خواند.

نصرت غنی در سال ۲۰۱۵ میلادی به عضویت پارلمان بریتانیا انتخاب شد؛ او اولین قانونگذار زن مسلمان از حزب محافظه‌کار بریتانیا بود و در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز برای اداره وزارت حمل و نقل برگزیده شد.

در آن زمان کریس گریلینگ، وزیر حمل و نقل وقت بریتانیا انتخاب او را ستوده و اعلام کرده بود که این کار ثابت می‌کند حزب محافظه‌کار کشور به همه فرصت برابر خواهد داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش اسلام‌هراسی در اروپا زیر سایه «قدرت ترس»؛ راه‌های مقابله با آن چیست؟

وزیر کشور برکنار شده بریتانیا ریشی سوناک را «شکست خورده» خواند و به «خیانت» متهم کرد

افشاگری مشاور نخست‌وزیر سابق بریتانیا: جانسون برای مدیریت بحران کرونا به دنبال سشوار و گربه مرده بود