سومین روز نبرد نیروهای کُرد و داعش در سوریه؛ درگیری‌ها بیش از ۷۰ کشته بر جای گذاشت

نیروهای کرد سوریه مهاجمان داعش را به اسارت گرفته‌اند
نیروهای کرد سوریه مهاجمان داعش را به اسارت گرفته‌اند Copyright Uncredited/AP
نگارش از یورونیوز با استفاده از  AFP
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید نبرد میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و داعش صبح شنبه برای سومین روز متوالی ادامه یافت. به گفته این سازمان دور اخیر درگیری‌ها تاکنون دست‌کم ۷۰ کشته بر جای گذاشته است.

آگهی

دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید نبرد میان نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و داعش صبح شنبه برای سومین روز متوالی ادامه یافت. به گفته این سازمان دور اخیر درگیری‌ها تاکنون دست‌کم ۷۰ کشته بر جای گذاشته است.

درگیری‌ها نیمه‌شب پنجشنبه و با حمله مهاجمان داعش به زندان غویران در استان حسکه واقع در شمال‌شرق سوریه آغاز شد. در آن زمان اخباری مبنی بر فرار صدها اسیر داعش از این زندان منتشر شد. با این حال نیروهای دموکراتیک سوریه این خبر را تکذیب کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است و با شبکه‌ای گسترده‌ از منابع محلی ارتباط دارد می‌گوید در درگیری‌های اخیر دست‌کم ۲۸ شبه‌نظامی  نیروهای دموکراتیک سوریه، ۵ غیرنظامی و ۴۵ جنگجوی داعش کشته شده اند.

زندان غویران یکی از بزرگ‌ترین بازداشت‌گاه‌های محل نگهداری اسرای داعش به شمار می‌رود. گزارش می‌شود حدود ۳۵۰۰ عضو این سازمان تروریستی و از جمله شماری از رهبران گروه در این زندان به سر می‌برند.

رامی عبدالرحمان، مدیر سازمان دیده‌بان حقوق بشر سوریه می‌گوید نیروهای کرد با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش این زندان را محاصره و صدها نفر از اعضای داعش را بازداشت کرده اند. با این حال و به گفته همین منبع، ده‌ها نفر توانسته اند از زندان بگریزند.

نیروهای دموکراتیک سوریه با تائید خبر ادامه درگیری‌ها در روز شنبه اعلام کرد نبردهای این روز در منطقه شمالی غویران متمرکز بود و در جریان حمله به مهاجمان چند تن از اعضای داعش کشته شدند.

داعش که در سال ۲۰۱۹ آخرین مناطق تحت تصرف خود در عراق و سوریه را از دست داد، در هفته‌های اخیر به حملاتش در زادگاه خود افزوده است. در سه سال گذشته عمده فعالیت‌های این سازمان اسلام‌گرای افراطی جهانی از خاورمیانه به آفریقا منتقل شده بود.

 نیکلاس هِراس، کارشناس اتاق فکر انستیتو نیولاینز واشنگتن به خبرگزاری فرانسه می‌گوید داعش برای گسترش فعالیت‌های خود و خروج از لاک دفاعی به نفرات بیشتری احتیاج دارد و به همین دلیل، زندان و آزادی اسرا، یک هدف مناسب برای اعضای این گروه به شمار می‌رود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شورای امنیت ثناءاللہ غفاری «رهبر داعش خراسان» را تحریم کرد

مرگ چهار پیشمرگه‌ کُرد در پی حمله داعش به مناطق شمالی عراق

حمله هوایی ترکیه به شمال سوریه؛ هفتاد نفر کشته و مجروح شدند