دومای روسیه به رسمیت شناختن جدایی‌طلبان شرق اوکراین را بررسی می‌کند

دومای روسیه
دومای روسیه Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نمایندگان حزب کمونیست در مجلس سفلی روسیه چند روز پیش طرحی ارائه کردند که در آن از ولادیمیر پوتین خواسته شده است تا جدایی‌طلبان هوادار روسیه در دونتسک و لوهانسک، دو استان شرقی اوکراین را به رسمیت بشناسد.

آگهی

ویچسلاو والودین، رئیس دومای روسیه روز جمعه اعلام کرد که طرح درخواست از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور برای به رسمیت شناختن جدای‌‌طلبان شرق اوکراین در این مجلس بررسی خواهد شد.

رئیس دومای روسیه در حالی این خبر را اعلام کرد که تنش‌ها بین مسکو و کشورهای غربی بر سر اوکراین افزایش یافته است. نمایندگان حزب کمونیست در مجلس سفلی روسیه چند روز پیش طرحی ارائه کردند که در آن از ولادیمیر پوتین خواسته شده است تا جدایی‌طلبان هوادار روسیه در دونتسک و لوهانسک، دو استان شرقی اوکراین را به رسمیت بشناسد.

جدایی‌طلبان هوادار روسیه در این مناطق از سال ۲۰۱۴ تاکنون در حال نبرد با ارتش اوکراین هستند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رئیس دومای روسیه مساله به رسمیت شناختن جدایی‌طلبان شرق اوکراین را موضوعی «بسیار مهم» خواند. وی افزود که به نظر می‌رسد تمام فراکسیون‌های حاضر در دوما با طرح پیشنهادی موافق هستند. به گفته او این طرح هفته آینده با حضور نمایندگان همه فراکسیون‌های دوما مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

سخنان ویچسلاو والودین در حالی بیان شد که سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز جمعه در ژنو با آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود دیدار کرد. آمریکا و متحدانش دولت روسیه را به زمینه‌چینی برای حمله به اوکراین متهم می‌کنند. تخمین زده می‌شود که حدود ۱۰۰ هزار سرباز روسیه همراه با تجهیزات نظامی در مرز با اوکراین صف‌آرایی کرده‌اند.

مسکو هرگونه برنامه‌ریزی برای اشغال خاک اوکراین را رد می‌کند اما از آمریکا و ناتو تضمین‌های امنیتی درخواست کرده است. درخواست اصلی مسکو تضمین ناتو مبنی بر عدم پذیرش اعضای جدید است. واشنگتن این درخواست را «غیر قابل قبول» خوانده است.

جنگ در شرق اوکراین که نزدیک به هشت سال پیش آغاز شد تاکنون بیش از ۱۳ هزار کشته بر جای گذاشته است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا روسیه را به وضع تحریم‌های «کلان» اقتصادی تهدید کرد

ادعای رئیس سرویس امنیتی روسیه: اوکراین، آمریکا و بریتانیا در حمله به سالن کنسرت در مسکو دست داشتند

حمله به سالن کنسرت مسکو؛ چهار متهم با صورت‌های زخمی در دادگاه حاضر شدند