تلفات جانی زمین لرزه افغانستان به ۲۸ نفر رسید؛ طالبان از سازمان‌های امدادرسان کمک خواست

تصویر آرشیوی است
تصویر آرشیوی است Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

زلزله در ولایت بادغیس در مرز افغانستان و ترکمنستان که یکی از فقیرترین مناطق این کشور به شمار می‌رود به وقوع پیوسته و تاکنون دست‌کم ۲۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

آگهی

شمار تلفات جانی زلزله ۵.۳ ریشتری عصر روز دوشنبه ۲۷ دی‌ماه (هفدهم ژانویه) در ولایت بادغیس افغانستان به دست‌کم ۲۸ نفر افزایش یافت.

این زمین‌لرزه که در مناطق دوردست رخ داده، دسترسی محلی دشواری برای نیروهای امداد و نجات دارد. همین مسئله موجب شده تا برخی از احتمال افزایش تعداد تلفات سخن بگویند.

انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان، یک روز بعد از این زمین‌لرزه گفت که تعداد جان‌باختگان این بلای طبیعی افزایش یافته و به ۲۸ نفر رسیده است. به گزارش طلوع‌نیوز آقای سمنگانی افزوده که در پی این زلزله حدود یک‌هزار واحد خانه تخریب شده و خسارات هنگفتی هم به ساکنان ولایت بادغیس وارد شده است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان نیز در خصوص جزئیات این زلزله گفت که هرچند این زمین‌لرزه کل ولایت بادغیس را لرزانده اما خسارات اصلی بیشتر در ولسوالی قادس مشاهده شده است. 

مقام‌های طالبان می‌گویند نیروهای امداد و نجات برای رسیدگی به حادثه‌دیدگان به محل اعزام شده‌اند. طلوع نیوز همچنین به نقل از آقای مجاهد گزارش کرده که امارت اسلامی از نهادهای امدادرسان خواسته تا به یاری مردم آسیب‌دیده در بادغیس بشتابند و به زلزله‌زدگان کمک کنند.

پیشتر دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در افغانستان تعداد تلفات این زلزله را ۲۶ نفر اعلام کرده بود. سازمان زمین شناسی ایالات متحده اعلام کرده که این زلزله روز دوشنبه و ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی به وقوع پیوسته و بزرگی آن ۵.۳ ریشتر بوده است. 

محل وقوع این زمین لرزه هم ۴۱ کیلومتری شرق و ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی قلعه نو در مرکز ولایت بادغیس گزارش شده است. این ولایت هم مرز با کشور ترکمنستان و یکی از فقیرترین و توسعه نیافته‌ترین مناطق افغانستان به شمار می‌رود.

پس از وقوع زلزله، بسیاری از بازماندگان شب گذشته را در ویرانه‌های منازل خود گذراندند و گروهی هم در منزل خویشاوندان خود باقی ماندند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انفجار در هرات؛ دست‌کم ۱۶ نفر کشته و زخمی شدند

دست‌کم «هشت کشته» در پی حملات هوایی پاکستان به دو ولایت افغانستان؛ طالبان به نوار مرزی حمله کرد

غارت میراث فرهنگی افغانستان؛ گنجینه‌های باستانی در ۱۶۲ مکان با بولدوزر تخریب شد