پیامد سیاست‌های فدرال رزرو؛ بیت‌کوین برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد

canva.com
canva.com Copyright  Photo
Copyright  Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارزش رمزارز بیت‌کوین روز دوشنبه ۱۰ ژانویه برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد که پایین‌ترین رقم از اواخر ماه سپتامبر بود.

آگهی

ارزش رمزارز بیت‌کوین روز دوشنبه ۱۰ ژانویه برای مدت کوتاهی به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد که پایین‌ترین رقم از اواخر سپتامبر بود.

افت ارزش این ارز دیجیتالی در زمانی روی داده که بسیاری از معامله‌گران، پس از شوک ناشی از همه‌گیری سویه «اومیکرون» ویروس کرونا، این بار در پی سیاست‌های پولی فدرال رزرو برای افزایش دوباره نرخ بهره، نگران آینده سرمایه‌گذاری در این بازار هستند.

روز دوشنبه ساعت ۱۵:۱۰ به وقت گرینویچ، قیمت این بیت‌کوین با ۳.۳ درصد کاهش به حدود ۴۰۹۰۰ دلار رسید؛ آنهم در حالی که نیم ساعت قبل از آن به پایین‌ترین سطح از ماه سپتامبر یعنی ۳۹ هزار و ۶۶۳ دلار و ۱۸ سنت رسیده بود.

ارزش بیت‌کوین که در اواخر سال گذشته میلادی تا حدود ۶۷ هزار دلار افزایش یافت، با انتشار خبر نرخ تورم ۶.۸ درصدی در ایالات متحده دستخوش تغییر شد. زیرا فدرال رزرو تصمیم گرفت برای مقابله با این نرخ تورم همچنین افت قابل توجه نرخ اشتغال، نرخ بهره را دست‌کم برای دو سال آینده افزایش دهد.

این سیاست تاثیر مستقیم بر بازارهای با ریسک بالا همچون بازار رمزارزها داشت و باعث گردید بیت‌کوین از ابتدای سال جدید میلادی نزدیک به ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست بدهد.

کم نیستند سرمایه گذارانی که معتقدند ویژگی‌های بیت‌کوین از جمله اینکه عرضه آن توسط الگوریتم‌ها محدود می‌شود، آن را به پناهگاهی امن در برابر تورم تبدیل کرده است؛ اما این طلای دیجیتال اگر فدرال رزرو وارد عمل شود، تا حدودی جذابیت خود را از دست خواهد داد.

مارکوس سوتیریو، از تحلیلگران بازارهای ارز دیجیتال، دربارۀ تحولات احتمالی پیش‌رو می‌گوید: «همه چیز به داده‌های رسمی از جمله نرخ تورمی بستگی دارد که جمعه آینده منتشر خواهد شد. اگر داده‌های منتشر شده از انتظارات بازار فراتر رود، می‌توان انتظار فروش بیشتر بیت‌کوین را داشت. زیرا سرمایه‌گذاران محاسبه می‌کنند که هرچه تورم بالاتر باشد، فدرال رزرو احتمالا سریع‌تر عمل می‌کند».

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تردید و ابهام در پیش بینی‌ها؛ چرا دلار آمریکا بار دیگر قوی شد؟

بانک مرکزی آمریکا با یک افزایش بزرگ دیگر، نرخ جدید بهره را اعلام کرد

بانک مرکزی آمریکا بیشترین افزایش نرخ بهره در ۲۲ سال گذشته را اعلام کرد