دادگاه استرالیایی در حکمی بی‌سابقه و برخلاف تصمیم دولت مجوز اقامت جوکوویچ در ملبورن را صادر کرد

یکی از هوادران جوکوویچ در فرودگاه ملبورن
یکی از هوادران جوکوویچ در فرودگاه ملبورن Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادگاهی در ملبورن در حکمی بی سابقه تصمیم دولت استرالیا مبنی بر ابطال ویزای جوکوویچ را غیرقانونی دانست و مجوز ماندن او در این کشور را صادر کرد.

آگهی

دادگاه استرالیایی رسیدگی به درخواست ویزای باطل شده مرد شماره یک تنیس جهان، در اقدامی بی سابقه به نواک جوکوویچ اجازه داد تا درملبورن برای حضور در رقابت های تنیس آزاد استرالیا بماند.

دارنده ۹ عنوان قهرمانی از جمله سه فاتح پی درپی در سه سال گذشته این رقابتها توانست به دادگاه نشان دهد که از واکسیناسیون کووید-۱۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در شانزدهم دسامبر گذشته معاف شده است.

آنتونی کلی، قاضی دادگاه پس از شنیدن استماعات وکلای تنیس باز صرب لغو ویزای اقامتی جوکوویچ از سوی وزارت مهاجرت را کاملا «غیرمنطقی» خواند از مقامات دولتی خواست هرچه سریعتر به او اجازه بدهند از «قرنطینه» خارج شود.

با این حال بر اساس قوانین استرالیا تصمیم دادگاه حکم پایانی نخواهد بود و کابینه اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا، می تواند با این حکم مخالفت کرده و همچنان ویزای جوکوویچ را باطل شده بگذارند تا او مجبور شود پیش از آغاز رقابتها از استرالیا خارج شود.

نواک جوکوویچ اولین بار یکشنبه گذشته در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که با تایید «معافیت پزشکی»، وی راهی رقابت های تنیس آزاد ملبورن خواهد شد.

ابتدا،‌ نواک جوکوویچ که هیچ کدام از دُزهای واکسن کووید-۱۹ را نزده است، برای ورود به مشکلی برنخورد اما دولت اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا پنج شنبه گذشته تصمیم گرفت به بهانه برقراری «عدالت در رعایت قانون»، ویزای اقامت مرد شماره یک تنیس جهان را باطل کند.

به این ترتیب جوکوویچ به هتل «پناهجویان غیرقانونی»،‌ «پارک هتل» در ملبورن منتقل شد.

در همان روز، وکلای تنیس باز صرب نسبت به این تصمیم دولت استرالیا برآشفته و دست به دامن دادگاه استرالیا شدند.

دادگاه دوشنبه صبح به وقت کانبرا، تشکیل جلسه و نهایتا رای به قانونی بودن اقامت جوکوویچ در استرالیا داد.

رقابت های تنیس آزاد استرالیا از روز هفدهم ژانویه، ۷ روز دیگر، آغاز می شود. حال، با توجه به شهرت جوکوویچ و رای دادگاه، حضور تنیس باز صرب در این بازیهای قطعی تر از همیشه به نظر می رسد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جوکوویچ به هتل بازداشتگاه مهاجرت ملبورن منتقل شد

پدر جوکوویچ: پسرم اسپارتاکوس زمانه در اسارت دولت استرالیاست

نواک جوکوویچ برای دهمین بار قهرمان مسابقات گرنداسلم تنیس ملبورن شد