رئیس جمهوری صربستان: وقتی نمی‌توانند جوکوویچ را شکست دهند با او برخورد سیاسی می‌کنند

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان
نواک جوکوویچ، مرد شماره یک تنیس جهان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«من می ترسم که این نوع برخورد بی‌رحمانه سیاسی در مورد نواک ادامه یابد، زیرا وقتی نمی توانید کسی را شکست دهید، به این گونه کارها روی می آورید.»

آگهی

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری صربستان روز پنجشنبه ساعاتی پس از باطل شدن ویزای نواک جوکوویچ در استرالیا به این موضوع واکنش نشان داد و نحوه برخورد با قهرمان تنیس کشورش را نوعی «شکار سیاسی» خواند.

آقای ووچیچ که با خبرنگاران سخن می‌گفت در این خصوص تصریح کرد: «شکار و تعقیب و گریز سیاسی (علیه نواک جوکوویچ) که همه از جمله نخست وزیر استرالیا در آن شرکت داشتند، جوانمردانه نیست.»

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز با انتشار پیامی ضمن تایید لغو ویزای نواک جوکوویچ که با ارائه معافیت پزشکیِ واکسیناسیون وارد فروگاه ملبورن شد، تاکید کرد که هیچکس فراتر از قانون نیست.

بر اساس قوانین استرالیا، افراد غیرشهروند در صورت نداشتن گواهی واکسن کرونا اجازه سفر و ورود به این کشور را ندارند و آندسته از مسافرانی که بدون داشتن گواهی واکسیناسیون به این کشور سفر کنند بازداشت و به مبدا پرواز بازگردانده می‌شوند.

رئیس جمهوری صربستان در ادامه سخنان خود مدعی شده که چند بازیکن دیگر با شرایط مشابه جوکوویچ اجازه ورود به استرالیا را دریافت کرده‌اند اما مقامات استرالیایی با مرد شماره یک تنیس جهان به نحوی غیرقابل قبول برخورد کرده‌اند.

وی با تاکید بر این که مقامات صربستان «هرکاری که ممکن است» را برای کمک به جوکوویچ انجام می دهند، افزود: «بلگراد دو بار با سفیر استرالیا در صربستان تماس گرفته و نخست وزیر، آنا برنابیچ نیز قرار است با یکی از مقامات ارشد وزارت مهاجرت و مرزهای استرالیا دیدار کند.»

بلگراد قصد دارد از مقامات استرالیایی بخواهد که به جوکوویچ اجازه دهند تا در خانه‌ای که برای مسابقات اوپن استرالیا اجاره کرده بود و نه در هتلی که اکنون در آن قرنطینه شده اقامت گزیند.

او افزود: «من می ترسم که این نوع برخورد بی‌رحمانه سیاسی در مورد نواک ادامه یابد، زیرا وقتی نمی توانید کسی را شکست دهید، به این گونه کارها روی می آورید.»

استرالیا روز پنجشنبه ویزای جوکوویچ را که بدون مدارک بهداشتی لازم از جمله گواهی واکسیناسیون علیه کرونا برای ورود به این کشور وارد فرودگاه ملبورن شده بود، لغو کرد.

مرد شماره یک تنیس جهان به این تصمیم مقامات استرالیایی اعتراض کرده، قرار است رای دادگاه روز دوشنبه اعلام شود.

نواک جوکوویچ تا کنون بیست بار در رقابت‌های گرند اسلم تنیس به مقام قهرمانی دست یافته و در صورت دریافت اجازه حضور در مسابقات اوپن استرالیا و کسب عنوان قهرمانی در این تورنمنت با ثبت بیست و یکمین عنوان گرند اسلم به بزرگترین بازیکن تاریخ تنیس جهان از این حیث تبدیل خواهد شد.

توییتر یورونیوز فارسی را دنبال کنید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تایید معافیت پزشکی جنجال برانگیز جوکوویچ؛ قهرمان صرب بدون واکسن در اوپن استرالیا حاضر می‌شود

تنیس؛ نواک جوکوویچ نوزدهمین قهرمانیِ گرند اسلم را در پاریس جشن گرفت

نوواک جوکوویچ برای نهمین بار قهرمان اوپن استرالیا شد