سقوط شمار مسافران سفرهای هوایی در اتحادیه اروپا؛ کدام کشورها قعر و صدرنشین شدند؟

فرودگاه فرانکفورت
فرودگاه فرانکفورت Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعداد کل مسافرانی که در سال ۲۰۲۰ با هواپیما در اتحادیه اروپا سفر کردند، ۲۷۷ میلیون نفر بود.

آگهی

تعداد کل مسافرانی که در سال ۲۰۲۰ با هواپیما در اتحادیه اروپا سفر کردند، ۲۷۷ میلیون نفر بود که در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کاهش ۷۳.۳ درصدی داشت.

اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات) اعلام کرد که در نتیجه محدودیت‌های کرونایی وضع شده در سال ۲۰۲۰، اسلوونی با کاهش ۸۳ درصدی تعداد مسافران سفرهای هوایی مواجه شده که بیشترین افت در میان اعضای اتحادیه اروپا به شمار می‌رود. پس از آن اسلواکی و کرواسی(۸۲- درصد) به طور مشترک در جایگاه دوم قرار گرفته‌اند

بر پایه این گزارش، تمامی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ با افت بالای جابجایی هوایی مسافر مواجه شده‌اند؛ به طوری که پس از سه کشور صدرنشین،۲۰ کشور عضو اتحادیه شاهد کاهش ۷۰ درصد یا بیشتر مسافران هوایی بوده‌اند. چهار کشور باقیمانده نیز کاهش بیش از ۶۵ درصدی را تجربه کرده‌اند.

گزارش یورواستات حاکیست که حمل و نقل مسافر به بیرون از اتحادیه اروپا طی سال ۲۰۲۰، ۴۵ درصد از کل حمل و نقل هوایی مسافران را در سراسر این اتحادیه تشکیل می‌داده است. از سوی دیگر، جابجایی هوایی مسافر در درون اتحادیه اروپا ۳۳ درصد و حمل و نقل هوایی ملی کشورها نیز ۲۲ درصد در مجموع جابجایی هوایی مسافران در اتحادیه اروپا سهم داشته است. در مقایسه با سال ۲۰۱۹، سهم حمل و نقل به خارج و داخل اتحادیه اروپا به ترتیب ۶ و ۱ درصد کاهش یافته که به نفع حمل و نقل هوایی ملی کشورها بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آیا می‌توان بدون هواپیما به تمام کشورهای جهان سفر کرد؟ «وایکینگ» دانمارکی می‌گوید آری

مهمانداران هواپیمایی اوکراین به جای دامن و کفش پاشنه بلند، شلوار و کتانی می‌پوشند

اعلام فهرست ۲۰ شرکت هواپیمایی برتر جهان در ۲۰۲۱؛ رقابت برتر آسیا و اقیانوسیه با اروپا و آمریکا