بحران مرزی بلاروس و لهستان؛ مسکو: آماده میانجیگری هستیم

اعلام آمادگی مسکو برای میانجیگری برای حل بحران مهاجرت در مرز بلاروس و لهستان
اعلام آمادگی مسکو برای میانجیگری برای حل بحران مهاجرت در مرز بلاروس و لهستان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کاخ کرملین روز دوشنبه ۱۵ نوامبر اعلام کرد که روسیه آماده است تا میان بلاروس به عنوان «متحد نزدیکش» و اتحادیه اروپا برای حل «بحران مهاجرت» میانجیگری کند.

آگهی

کاخ کرملین روز دوشنبه ۱۵ نوامبر اعلام کرد که روسیه آماده است تا میان بلاروس به عنوان «متحد نزدیکش» و اتحادیه اروپا برای حل «بحران مهاجرت» میانجیگری کند.

اتحادیه اروپا بلاروس را متهم می‌کند که با ترغیب هزاران مهاجر غیر قانونی برای ورود به لهستان، یک «حمله ترکیبی» علیه ورشو تدارک دیده است. به گفته مقام های اروپایی بیشتر پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان را شهروندان کشورهای خاورمیانه‌ تشکیل می‌دهند.

بر اساس اعلام کرمیلن، مسکو در گذشته نیز تا حدودی در نقش میانجی میان مینسک و اتحادیه اروپا برای حل بحران مهاجرت در مرز بلاروس و لهستان عمل کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین امروز دوشنبه در پاسخ به این سوال که روسیه چگونه خود را در موضوع بحران مرزی بلاروس و لهستان مشارکت می‌دهد، گفت که «فقط به عنوان یک میانجی.»

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم پیشنهاد کمک به حل بحران در مرز بلاروس و اتحادیه اروپا را مطرح کرده بود.

سخنگوی کرملین همچنین ادعای وزارت خارجه آمریکا را مبنی بر اینکه اقدام‌های بلاروس در مرز با اتحادیه اروپا با هدف منحرف کردن تمرکزها از فعالیت‌های نظامی روسیه در مرز با اوکراین انجام می‌شود، «اشتباه» دانست.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

اوکراین اعلام کرده که نزدیک به صد هزار سرباز روسی در نزدیکی مرز این کشور حضور دارند و آمریکا هم نسبت به تجاوز احتمالی روسیه به اوکراین هشدار داده است.

در هر حال کرملین هرگونه نقش روسیه در بحرانی که صدها پناهجو را در مرز بلاروس و لهستان گرفتار کرده است، رد کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم روز شنبه ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) ادعای کمک مسکو به سازماندهی مهاجران غیر قانونی در مرز بلاروس و لهستان را رد کرده بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشورهای غربی تحریم‌های تازه علیه بلاروس وضع کردند

لهستان ساعاتی پس از برچیده شدن کمپ‌ها: بلاروس پناهجویان را به مرز بازمی‌گرداند

جو بایدن از بحران پناهجویان در بلاروس ابراز نگرانی کرد