زنان در بروکسل خواستار تحریم کافه‌ها و بارها به دلیل خشونت جنسی شدند

افزایش خشونت علیه زنان در کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه در اروپا
افزایش خشونت علیه زنان در کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه در اروپا Copyright کانوا
Copyright کانوا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شعار آن‌ها این است: «مهمانی‌های شبانه برای سرگرم شدن است، نه اینکه به شما مواد مخدر بدهند و تجاوز کنند!»

آگهی

پس از هشتگ (کلوبت را لو بده) که مربوط به جمع‌آوری شهادت زنانی است که بدون اطلاع آن‌ها در کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه به آن‌ها مواد مخدر داده شده و سپس مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند، این بار فراخوانی برای تحریم این بارها گرفته شده است.

یک گروه فمینیستی این اقدامات را در بروکسل کلید زده است. آن‌ها قصد دارند سواستفاده جنسی و تجاوز جنسی و همچنین انفعال مقامات در مواجهه با شکایت‌های قربانیان را محکوم کنند.

شعار آن‌ها این است: «مهمانی‌های شبانه برای سرگرم شدن است، نه اینکه به شما مواد مخدر بدهند و تجاوز کنند!»

از زنان در بروکسل خواسته شد تا در روز جمعه ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان) باشگاه‌های شبانه و بارها را تحریم کنند تا به این طریق اعتراض خود را به این موضوعات نشان دهند.

طی یک ماه گذشته در پی کارزارهای اینترنتی مانند می‌تو (#MeToo) یا بارت را لو بده (#BalanceTonBar)، شهادت‌های بسیاری از زنان در این موضوع در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

بر اساس فراخوان یک گروه فمینیستی (Les sous-entendu·e·s) و سازمان فضاهای هنری بروکسل یک تجمع در ساعت هشت شب برنامه‌ریزی شد تا زنان بتوانند «شب امن» خود را ایجاد کنند.

این سازمان‌ها در اطلاعیه و فراخوان خود نوشته‌اند: «ما خواستار زندگی بدون خطر دائمی در همه مکان‌ها هستیم. ما خواهان یک تغییر اساسی و فوری هستیم. زیرا این بلا قرن‌ها است که بیداد کرده است و ما دیگر نمی‌توانیم آن را تحمل کنیم.»

این کنشگران مدافع زنان و اقلیت‌های جنسیتی در نامه‌ای خطاب به ۱۹ شهردار منطقه بروکسل خواستار حمایت قضایی از آنچه که آن‌ها به‌عنوان «خشونت جنسی سیستماتیک» در کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه بروکسل معرفی کرده‌اند، شدند.

یکی از این نهادها معتقد است که مقامات باید بتوانند به محض ارائه گزارش خشونت جنسی به آن‌ها، «موسسات و کارکنان مشکل‌ساز را شناسایی کنند، تشکیل پرونده دهند و به‌طور سیستماتیک آن‌ها را جریمه و تحریم کنند.»

ما از آنچه به‌صورت روزانه تجربه می‌کنیم خسته شده‌ایم. اما امید به یک اتفاق فوری نیز وجود دارد
آنا تومازوف
کنشگر فمینیست فرانسوی

آنا تومازوف، کنشگر فمینیست فرانسوی یکی از سازمان‌دهندگان جنبش بایکوت کافه‌ها و بارها است. او می‌گوید: «ما از آنچه به‌صورت روزانه تجربه می‌کنیم خسته شده‌ایم. اما امید به یک اتفاق فوری نیز وجود دارد.»

مارگو دوره، نماینده پارلمان اروپا می‌گوید که «این جنبش یک واکنش احساسی نیست بلکه یک تقاضا برای مسئولیت سیاسی است.» وی فوریت مبارزه با خشونت علیه زنان را در همه سیاست‌های عمومی یادآور شد.

این جنبش اوایل پاییز امسال در بلژیک شکل گرفت، زمانی که چندین مورد حمله به زنان در دو کافه در یک منطقه دانشجویی افشا شد و سپس به بریتانیا و فرانسه گسترش یافت.

در بریتانیا پلیس در حال تحقیق در چندین مورد است که زنان آثار تزریق را نشان داده‌اند.

دفتر دادستانی عمومی بروکسل در ماه گذشته گفت که در پایتخت بلژیک چندین شکایت ثبت شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افزایش شدید موارد خشونت جنسی در فرانسه در سال ۲۰۲۱

نورا نراقی به یورونیوز: استقبال دختران ایرانی از موتورسواری با وجود سخت‌گیری‌ها تحسین‌برانگیز است

سال تحصیلی افغانستان بدون حضور بیش از یک میلیون دختر آغاز شد