موج جدید جنبش «من هم» در فرانسه؛ روایت‌ها از آزار و تجاوز جنسی در دوره کودکی

اذیت و آزار جنسی در دوره کودکی
اذیت و آزار جنسی در دوره کودکی Copyright CANVA
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از نمایندگان مجلس ملی فرانسه از جمله افرادی بود که در صفحه توئیترش از تجربه خود از آزار و تجاوز جنسی در دوران کودکی پرده برداشت.

آگهی

کاربران فرانسوی شبکه های اجتماعی طی روزهای گذشته به روایت اذیت و آزارهای جنسی از سوی اعضای خانواده و نزدیکان خود روی آورده اند.

موج جدید افشای اذیت و آزارهای جنسی که مشابه اولین موج جنبش «من هم» (me too) است به دنبال انتشار کتاب کمی کوشنر، دختر وزیر خارجه پیشین فرانسه آغاز شد. او در کتابش از اذیت و آزار جنسی برادرش از سوی ناپدری شان پرده برداشت. اولیویه دوهامل، ناپدری کمی کوشنر یکی از استادان سرشناس علوم سیاسی و عضو پیشین پارلمان اروپا است.

جنبش «من هم» در سال ۲۰۱۷ و به دنبال طرح دهها ادعای آزار و تجاوز جنسی علیه هاروی واینستین، تهیه کننده سرشناس هالیوود آغاز شد. گروهی از کاربران شبکه های اجتماعی در فرانسه طی روزهای گذشته با استفاده از هشتگ «من هم رابطه با محارم» (metooincest#) تجربه های شان از اذیت و آزار جنسی از سوی اعضای خانواده خود را روایت کرده اند. گروهی دیگر نیز با استفاده از هشتگ «من هم همجنسگرا» (metoogay#) به روایت آزار و تجاوزهای جنسی از سوی همجنسان خود پرداخته اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

بررسی ها نشان می دهد که دهها هزار توئیت طی روزهای گذشته با موضوع روایت اذیت و آزار جنسی از سوی محارم در فرانسه منتشر شده است. برونو کستل، نماینده مجلس ملی فرانسه یکی از افرادی بود که در صفحه توئیترش از تجربه خود از اذیت و آزار جنسی در دوران کودکی پرده برداشت. او اعلام کرد که در ۱۱ سالگی قربانی تجاوز جنسی شده بود.

CANVA
جنبش «من هم»CANVA

اذیت و آزار جنسی کودکان از سوی محارم در فرانسه مانند بسیاری دیگر از کشورها موضوعی تابو محسوب می شود. قربانیان اذیت و آزارهای جنسی در خانواده ها اغلب به دلیل رابطه نزدیک خانوادگی با آزارگر، تاثیرات روانی تجربه اذیت و آزار جنسی از سوی محارم، هراس از تبعات خانوادگی پس از افشای تجربه های خود و دشواری اثبات اذیت و آزار جنسی در دوران کودکی شان ترجیح می دهند که تجربه های خود را بیان نکنند.

موج جدید جنبش «من هم» در فرانسه با موضوع روایت اذیت و آزارهای جنسی از سوی محارم در حالی آغاز شده است که شماری از زنان و مردان ایرانی نیز چند ماه پیش در شبکه های اجتماعی به روایت تجربه های خود از آزار یا تجاوز جنسی در بزرگسالی پرداخته بودند. روایت هایی که در جریان آن نام تعدادی از شخصیت های شناخته شده به عنوان آزارگر جنسی مطرح شد و واکنش های زیادی را برانگیخت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سالانه ۱۶۰ هزار کودک در فرانسه قربانی خشونت جنسی می‌شوند

دادگاه آلمان خواننده‌ای را به دلیل اجرای کنسرت با فرزندش ۳ هزار یورو جریمه کرد

استعفای مدیر فرانسوی به دلیل تهدید به مرگ پس از تذکر حجاب؛ دولت از دانش‌آموز محجبه شکایت می‌کند