شورای علمای مذهبی اندونزی استفاده از رمزارز را برای مسلمان حرام اعلام کرد

خرید و فروش رمزارز
خرید و فروش رمزارز Copyright Canva
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شورای علمای مذهبی اندونزی پس از پایان نشست روز پنجشنبه خود استفاده مسلمانان از رمزارز را به عنوان ابزار معامله به دلیل ریسک بالای معاملات آن، مورد سوء استفاده قرار گرفتن در شرط‌ بندی‌ها و خطر وارد کردن آسیب اقتصادی، حرام و ممنوع اعلام کرد.

آگهی

شورای علمای مذهبی اندونزی، استفاده از دارایی‌های مالی رمزنگاری شده را به عنوان ارز برای مسلمانان ممنوع اعلام کرد.

این شورا پس از پایان نشست روز پنجشنبه خود استفاده مسلمانان از رمزارز را به عنوان ابزار معامله به دلیل ریسک بالای معاملات آن، مورد سوء استفاده قرار گرفتن در شرط‌ بندی‌ها و خطر وارد کردن آسیب اقتصادی، حرام و ممنوع اعلام کرد. البته شورای علمای مذهبی اندونزی خاطرنشان کرده که اگر رمزارزها به عنوان یک کالا یا دارایی رمزنگاری شده بتواند خود را با اصول شریعت هماهنگ کند و سود شفافی نشان دهد، می‌تواند مورد معامله قرار گیرد. 

این در حالی است که تراکنش‌های رمزارز در پنج ماه نخست سال جاری در اندونزی به ۳۷۰ تریلیون روپیه(۲۳ میلیارد یورو) رسید که سهم کمتر از یک درصدی در مجموع ارزش بازار جهانی رمزارزها دارد. 

هر چند دولت اندونزی استفاده از دارایی‌های رمزنگاری شده را به عنوان نوعی ارز مجاز نمی‌داند و روپیه همچنان تنها ارز قانونی در این کشور است ولی از معامله دارایی‌های رمزنگاری شده در کنار معاملات آتی کالا به‌عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی حمایت می‌کند و در تلاش برای راه‌اندازی یک صرافی متمرکز بر ارزهای رمزنگاری شده تا پایان سال جاری میلادی است.

شورای علمای مذهبی اندونزی در کشوری که بزرگترین جمعیت مسلمان جهان را در خود جای داده است، دارای اختیارات قابل توجهی است و وزارت دارایی و بانک مرکزی این کشور در مورد مسائل مالی با آن مشورت می‌کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ورود اندونزی به «عصر راه‌آهن پرسرعت»؛ «اژدهای کومودو» ۳۵۰ کیلومتر در ساعت سرعت دارد

پرداخت با بیت‌کوین؛ کدام شرکت‌ها محصولات خود را در ازای رمزارزها می‌فروشند؟

غول دنیای ارزهای دیجیتال به ۲۵ سال زندان محکوم شد