چند درصد کودکان کشورهای عضو اتحادیه اروپا در خطر فقر یا محرومیت اجتماعی قرار دارند؟

ارائه غذای رایگان به بی‌خانمان‌ها در رومانی
ارائه غذای رایگان به بی‌خانمان‌ها در رومانی Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کودکانی که حداقل یکی از والدین آنها سابقه مهاجرت داشته است، در معرض خطر فقر بیشتری نسبت به کودکانی که هر دو والدین آنها دارای اصالت بومی بوده‌اند، قرار داشته‌اند که نسبت آنها ۳۲.۹ به ۱۵.۳ درصد گزارش شده است.

آگهی

متوسط درصد کودکان(افراد کمتر از ۱۸ سال) ساکن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا که طی سال ۲۰۲۰ در خطر فقر یا محرومیت اجتماعی قرار داشتند به ۲۴.۲ درصد رسید که همچنان بالاتر از نرخ ۲۱.۷ درصدی ثبت شده برای جمعیت بزرگسالان(۱۸ تا ۶۴ سال) و نرخ ۲۰.۴ درصدی سالمندان بالای ۶۵ سال است.

اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات) اعلام کرد که در میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، رومانی با ۴۱.۵ درصد بالاترین نرخ کودکان در معرض فقر یا محرومیت اجتماعی را در سال ۲۰۲۰ دارا بوده و پس از آن، بلغارستان(۳۶.۲ درصد)، اسپانیا(۳۱.۸ درصد) و یونان(۳۱.۵ درصد) قرار دارند.

در مقابل، اسلوونی با ثبت نرخ ۱۲.۱ درصدی پایین‌ترین نرخ کودکان در معرض فقر یا محرومیت اجتماعی را در سال ۲۰۲۰ داشته و جمهوری چک(۱۲.۹ درصد) و دانمارک(۱۳.۵ درصد) در رتبه‌های دوم و سوم قرار داشته‌اند.

گزارش یورواستات نشان می‌دهد، ۵۰.۵ درصد از کودکانی که سطح تحصیلات والدینشان پایین بوده در خطر فقر قرار داشته‌اند، در حالی که تنها ۷.۷ درصد کودکانی که والدین آنها دارای تحصیلات عالیه بوده‌اند، در معرض این خطر قرار داشته‌اند.

همچنین کودکانی که حداقل یکی از والدین آنها سابقه مهاجرت داشته است، در معرض خطر فقر بیشتری نسبت به کودکانی که هر دو والدین آنها دارای اصالت بومی بوده‌اند، قرار داشته‌اند که نسبت آنها ۳۲.۹ به ۱۵.۳ درصد گزارش شده است.

گزارش یورواستات حاکیست که خطر فقر برای کودکانی که در خانواده‌های تک سرپرست زندگی می‌کنند حدود ۴۲.۱ درصد است که در مقایسه با نرخ ۲۹.۶ درصدی آنهایی که همزمان با دو والدین خود زندگی می‌کنند، بسیار بیشتر است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

گردهمایی ابرثروتمندان در لندن؛ هشدار درباره وقوع یک «شورش واقعی» در آینده نزدیک در پی نابرابری‌ها

پارلمان اروپا: علاج نابرابری اجتماعی و فقر شاغلان تعیین حداقل دستمزد است

روسیه پس از دو سال بار دیگر با «بمب‌های هوایی» به خارکیف حمله کرد