نشریه ولت: آلمان دیپلماتی را برای ارزیابی روابط خود با طالبان به افغانستان می‌فرستد

مارکوس پوتزل، دیپلمات آلمانی
مارکوس پوتزل، دیپلمات آلمانی Copyright AFP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

روزنامه آلمانی «ولت ام زونتاگ» روز شنبه شش نوامبر گزارش داد که آلمان مارکوس پوتزل، سفیر معرفی شده خود را در هفته‌های آینده به افغانستان اعزام خواهد کرد تا روابط خود با طالبان را ارزیابی و به روز کند. آقای پوتزل در حال حاضر در دوحه مستقر است.

آگهی

نشریه آلمانی «ولت ام زونتاگ» روز شنبه شش نوامبر گزارش داد که آلمان مارکوس پوتزل، سفیر معرفی شده خود را در هفته‌های آینده به افغانستان اعزام خواهد کرد تا روابط خود با طالبان را ارزیابی و به روز کند. آقای پوتزل در حال حاضر در دوحه مستقر است.

دولت آلمان به دنبال ارزیابی مجدد روابط خود برای برقرار ارتباط بهتر با طالبان است که از اواسط ماه اوت در کابل قدرت را به دست گرفتند. به نوشته ولت، در برلین این امید وجود دارد که دیپلمات‌های آلمانی بتوانند با برخی ظرفیت‌ها و در ابتدا فقط در سفرهایی یک روزه به افغانستان برگردند.

این روزنامه همچنین گفت که دادستان کل فدرال در حال بررسی این موضوع است که اگر اعضای طالبان به‌عنوان یک قدرت دولتی تایید شوند، تا چه حد می‌توان از اعضایی که همچنان در سازمان‌های تروریستی نقش دارند تحقیق کرد.

آلمان امیدوار است که با نزدیک شدن به طالبان بتواند بار دیگر کمک‌های بشردوستانه را به مردم افغانستان ارائه کند.

از سوی دیگر همچنان افغان‌هایی در این کشور باقی مانده‌اند که با آلمانی‌ها چه در ارتش یا سازمان‌های آلمانی کار می‌کردند و هنوز نتوانسته‌اند از کشور خارج شوند.

دولت آلمان در برنامه‌ریزی گام‌هایی برای تغییر روابط با طالبان، گذرنامه‌های صادر شده از سوی امارت اسلامی افغانستان را بررسی می‌کند. انجام این کار می‌تواند به تسهیل خروج برخی از افغان‌ها کمک کند.

پیش از این نیز ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ارشد طالبان در گفتگو با نشریه ولت گفته بود که خواهان روابط دیپلماتیک مستحکم و رسمی با آلمان هستند.

از زمانی که طالبان کشور را در اختیار گرفت، هزاران نفر افغانستان را ترک کرده‌اند. به قدرت رسیدن طالبان در حالی انجام گرفت که نیروهای خارجی پس از ۲۰ سال جنگ، افغانستان را ترک کردند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ماکرون: کشورهای اروپایی دفتر مشترک نمایندگی در افغانستان تاسیس می‌کنند

محکومیت زن آلمانی عضو داعش به جرم تشنه و گرسنه نگاه داشتن دختر ایزدی تا مرگ

آلمان یک فرد مظنون به جاسوسی برای ترکیه را دستگیر کرد