ایران درودی، نقاش نامدار ایرانی درگذشت

ایران درودی، نقاش سرشناس ایرانی درگذشت
ایران درودی، نقاش سرشناس ایرانی درگذشت Copyright REUTERS/Caren Firouz
Copyright REUTERS/Caren Firouz
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایران درودی، نقاش سرشناس ایرانی امروز جمعه ۲۹ اکتبر (۷ آبان) پس از چند ماه بیماری در سن ۸۵ سالگی در تهران درگذشت.

آگهی

ایران درودی، نقاش سرشناس ایرانی روز جمعه ۲۹ اکتبر (۷ آبان) پس از چند ماه بیماری در سن ۸۵ سالگی در تهران درگذشت. او همچنین کارگردان، منتقد هنری و استاد دانشگاه در رشته تاریخ هنر بود.

صفحه رسمی خانم درودی در اینستاگرام خبر درگذشت او را تأیید کرده است. او که در شهریور گذشته به بیماری کرونا مبتلا شده بود پس از درمان به خانه بازگشته بود.

ایران درودی که پدرش خراسانی و مادرش قفقازی بودند در شهریور ۱۳۱۵ در شهر مشهد به دنیا آمد. او در دانشکده عالی هنرهای زیبای پاریس، مدرسه لوور پاریس و دانشکده سلطنتی بروکسل تحصیل کرده بود.

خانم درودی در طول دوران فعالیت‌های هنری اش در ۶۴ نمایشگاه انفرادی در موزه‌ها و گالری‌های معتبر جهان آثار خود را به نمایش گذاشت. بسیاری از منتقدان و چهره‌های هنری آثار این هنرمند ایرانی را تحسین کرده‌اند.

REUTERS/Caren Firouz
ایران درودی، نقاش سرشناس ایرانی که امروز جمعه ۲۹ اکتبر درگذشت در کارگاهش در تهرانREUTERS/Caren Firouz

گفته می‌شود که در حال حاضر ۸ اثر او در هنرهای معاصر تهران و دیگر موزه‌های ایران نگهداری می‌شوند. همچنین برخی از آثار این هنرمند ایرانی در موزه‌های کشورهای جهان نگهداری می‌شوند.

ایران درودی که با نوشتن کتاب «در فاصله دو نقطه»، نویسندگی را هم تجربه کرده، ساخت ۸۰ فیلم مستند برای تلویزیون ملی ایران را در کارنامه هنری خود ثبت کرده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

خانم درودی در سال‌های پایانی زندگی‌اش تلاش کرد تا با افتتاح موزه‌ای به نام خود، آثارش را در آنجا به نمایش بگذارد. بر اساس گزارش های منتشر شده، او ۱۹۵ اثر هنری خود را به صورت محضری به ملت ایران بخشیده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

محمدعلی اسلامی ندوشن درگذشت

کامبیز درم بخش کاریکاتوریست وهنرمند معروف ایرانی هم قربانی کرونا شد

خالق «عروس آتش» به‌دلیل ابتلا به کرونا درگذشت