انفجار بمب در اتوبوس نظامیان در دمشق جان دست‌کم ۱۴ نفر را گرفت

تصویری از اتوبوس دقایقی پس از انفجار در دمشق
تصویری از اتوبوس دقایقی پس از انفجار در دمشق Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این انفجار صبح روز چهارشنبه و در اتوبوس نظامیان ارتش سوریه انجام شده و باعث کشته شدن دست‌کم ۱۴ نفر شد.

آگهی

رسانه‌های دولتی سوریه اعلام کردند روز چهارشنبه ۲۰ اکتبر در «حمله تروریستی» به یک اتوبوس حامل نظامیان این کشور، دست‌کم ۱۴ نفر کشته و ۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.

خبرگزاری دولتی سانا با اعلام این مطلب افزود که این عملیات در نزدیکی پل الرئيس در دمشق، پایتخت، روی داده است. بر اساس این گزارش دو بمب کار گذاشته شده در این اتوبوس دلیل وقوع انفجار بوده است. همچنین بمب سومی نیز در کار بوده که نیروهای خنثی‌سازی موفق شدند پیش از انفجار آن‌را را خنثی کنند.

به گفته یک منبع نظامی این حمله ساعت ۶:۴۵ دقیقه صبح انجام شده و دو بسته انفجاری که در اتوبوس کار گذشته شده منجر به کشته شدن این ۱۴ نفر شده است.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داده که گلوله‌باران ارتش سوریه در ادلب واقع در شمال غرب این کشور که تحت کنترل شورشیان است، باعث کشته شدن ۱۱ غیرنظامی شده است.

شمال غرب سوریه آخرین پایگاه مهم شورشیان است که همچنان با دولت بشار اسد می جنگد. شاهدان و نیروهای امدادی گفتند گلوله باران بلافاصله پس از حمله بمب گذاری در دمشق آغاز شده و بخش‌هایی از این گلوله‌باران هم به مناطق مسکونی در شهر آریحه که تحت کنترل شورشیان است اصابت کرده است. رویترز به نقل از شاهدان و کارکنان پزشکی بومی گفته است که چندین کودک مدرسه‌ای هم در میان کشته‌شدگان بوده‌اند.

چهارشنبه ۲۰ اکتبر یکی از خشونت‌بار‌ترین روزهای سوریه در ماه‌های اخیر است. این در حالیست که دمشق در سالهای اخیر به آرامش نسبی رسیده و از وقوع چنین حملاتی در امان بوده است. این حمله مرگبارترین عملیات در پایتخت سوریه از مارس ۲۰۱۷ به بعد به شمار می‌رود. در سال ۲۰۱۷ گروه داعش در عملیاتی تروریستی جان ۳۰ نفر را گرفته بود.

هنوز هیچ گروه یا فردی مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده نگرفته است، هرچند گمان‌ها بر این است که اعضای باقیمانده گروه داعش دست به چنین عملیاتی زده باشند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله موشکی اسرائیل به دمشق چند کشته برجای گذاشت و «انبار تسلیحاتی ایران» را نابود کرد

طراح انفجار مرگبار سال ۲۰۱۶ بغداد دستگیر شد

تصاویری از شهر جنگزده درعا پس از پیشروی نیروهای دولتی سوریه