وزیر دفاع آمریکا در اوکراین: روسیه مانع برقراری صلح در منطقه است

Ukrainian Defense Minister Andriy Taran, and U.S. Defense Secretary Lloyd Austin
Ukrainian Defense Minister Andriy Taran, and U.S. Defense Secretary Lloyd Austin Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر دفاع اوکراین در این دیدار اعلام کرد که کشورش با وجود خروج آمریکا از افغانستان پس از جنگی ۲۰ ساله علیه طالبان، همچنان به ایالات متحده اطمینان دارد.

آگهی

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز سه‌شنبه از مسکو خواست تا از طولانی کردن جنگ در شرق اوکراین دست بکشد.

آستین که در جریان سفر به کشورهای حاشیه دریای سیاه وارد کی‌یف، پایتخت اوکراین شده بود، در جریان دیدار با آندری تاران، وزیر دفاع اوکراین گفت: «ما دوباره از روسیه می‌خواهیم به اشغال کریمه پایان دهد، از ادامه جنگ در شرق اوکراین دست بردارد و به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده خود در دریای سیاه و مرزهای اوکراین پایان دهد. این روسیه بود که جنگ را آغاز کرد و اکنون نیز روسیه مانع اجرای یک راه حل مسالمت آمیز است.»

لوید آستین برای گفتگو درباره پیشرفت همکاری‌های دفاعی دو کشور و ایجاد یک چارچوب دفاعی استراتژیک به کی‌یف سفر کرده است. این دومین دیدار او با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری همچنین آندری تاران، وزیر دفاع اوکراین در کمتر از دو ماه برای تقویت همکاری‌های نظامی در میان کشورهای حاشیه دریای سیاه است.

این سفر در حالی انجام شده که فعالیت‌های روسیه نیز در دریای سیاه افزایش یافته است.

آستین همچنین در پاسخ به نگرانی‌های اروپایی‌ها مبنی بر اینکه ایالات متحده اکنون بیشترین توجه امنیتی خود را به چین و منطقه هند و اقیانوس آرام متمرکز کرده گفت: «این منطقه همچنان برای ما اهمیت حیاتی دارد.»

وزیر دفاع اوکراین نیز در این دیدار اعلام کرد که کشورش با وجود خروج آمریکا از افغانستان پس از جنگی ۲۰ ساله علیه طالبان، همچنان به ایالات متحده اطمینان دارد. او گفت: «ما هیچ شکی دربارۀ حمایتهای شریک استراتژیک خود نداریم. ایالات متحده اهمیت مبارزات اوکراین برای حفظ استقلال خود و جلوگیری از تجاوز روسیه را درک می‌کند.»

با این وجود درخواست آندری تاران مبنی بر تمایل کشورش برای تبدیل شدن از شریک استراتژیک ناتو به عضو کامل این اتحادیه نظامی، از سوی همتای آمریکایی‌اش بی‌پاسخ ماند.

واشنگتن همچنان با آلمان و فرانسه هم عقیده است که در حال حاضر پذیرش اوکراین به عنوان عضو ناتو، با توجه به مخالفت سرسختانه مسکو با این موضوع، پیامدهای خطرناکی دارد.

لوید آستین پیش از سفر به اوکراین، از گرجستان دیدن کرد و قرار است چهارشنبه نیز وارد رومانی شود. او در جریان این سفرها، حامل پیام مشترکی برای هر سه کشور است یعنی همبستگی دفاعی در مواجهه با چالش‌های روسیه.

پنتاگون علاوه بر تحویل تجهیزاتی همچون موشک‌های ضد تانک به اوکراین برای جنگ علیه شورشیان متحد روسیه در شرق، تعدادی قایق گشتی نیز در اختیار نیروی دریایی اوکراین در دریای سیاه قرار داده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پنتاگون درباره سرنوشت سلاح‌های آمریکایی در دست طالبان «سکوت» کرد

حمله اوکراین به سواحل کریمه؛ کی‌یف: دو کشتی و زیرساخت‌های نیروی دریایی روسیه را هدف قرار دادیم

گروهی از نیروهای روس هوادار اوکراین به مناطق مرزی در روسیه حمله کردند