همزمان با مذاکرت تهران و ریاض، ائتلاف از کشتن ۱۶۵ حوثی دیگر در درگیری‌های مأرب خبر داد

درگیری‌های نیروهای ائتلاف و حوثی‌ها در مارب یمن ادامه دارد
درگیری‌های نیروهای ائتلاف و حوثی‌ها در مارب یمن ادامه دارد Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی می‌گوید طی ۲۴ ساعت اخیر ۱۶۵ نفر از اعضای حوثی‌های یمن را کشته است.

آگهی

ائتلاف نظامی عربی تحت رهبری عربستان سعودی می‌گوید در ۲۴ ساعت گذشته طی حملاتی هوایی ۱۶۵ نفر از اعضای حوثی‌ها را در منطقه عبدیه در نزدیکی مأرب کشته است.

این در حالی است که جنگ در این شهر استراتژیک میان نیروهای ائتلاف و حوثی‌های یمن شدت یافته است. ائتلاف عربی به رهبری سعودی که از سال ۲۰۱۵ حمله به یمن را آغاز کرده و در سالهای اخیر نیز به بمباران مواضع حوثی‌ها و همچنین غیرنظامیان ادامه داده در بیانیه‌ای که در این خصوص منتشر کرده می‌گوید علاوه بر این ۱۶۵ نفر، توانسته ۱۰ خودروی نظامی حوثی‌ها را نیز نابود کنتد.

مقام‌های حوثی عموما در خصوص تعداد تلفات اظهار نظر نمی‌کنند و در خصوص ادعای تازه ائتلاف عربی نیز سکوت کرده‌اند.

ائتلاف عربی همچنین ادعا کرده که طی یک هفته گذشته موفق شده حدود هزار نفر از اعضای حوثی‌ها را از پای در بیاورند.

بیانیه ائتلاف عربی در حالی منتشر شده که روز یکشنبه حوثی‌ها در یک توییت از تصرف چندین جبهه در اطراف مأرب از جمله عبدیه که در ۱۰۰ کیلومتری این شهر واقع شده را به دست گرفته‌اند.

با وجود گفتگوهایی که میان ایران و عربستان سعودی در خصوص تنش‌زدایی و برقراری رابطه و همچنین حل مسئله یمن در جریان است، آتش درگیری‌ها در این کشور همچنان تلفات دارد و هر روز آمار جدیدی از کسانی که در این درگیری‌ها در یمن جان خود را از دست می‌دهند منتشر می‌شود.

مأرب مرکز استانی با همین نام آخرین قلمرو نیروهای دولتی در شمال یمن است که حوثی‌ها با انجام عملیاتی که از ماه فوریه آغاز شده در صدد تصرف کامل آن هستند.

شبه نظامیان جنبش انصارالله طی هفته‌های اخیر بر شدت حملات خود در این منطقه افزوده‌اند و همزمان ائتلاف تحت رهبری عربستان نیز با انجام حملات هوایی به پیشتیبانی از نیروهای وفادار دولت در این نبرد می‌پردازد.

به گزارش سازمان ملل متحد، جنگ یمن، فقیرترین کشور شبه جزیره عربستان را درگیر بدترین بحران انسانی حال حاضر جهان کرده و جمعیت این کشور را در معرض قحطی و گرسنگی قرار داده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یمن؛ در جریان درگیری در نزدیکی شهر مأرب ۹۶ نفر کشته شدند

عیدروس الزبیدی مستقر در عدنِ یمن: عملیات زمینی علیه حوثی‌ها لازم است

حوثی‌ها برای «دومین بار» نفتکش حامل نفت روسیه را «به اشتباه» هدف قرار دادند