مجید سعیدی، عکاس ایرانی، پس از سه هفته حبس از زندان آزاد شد

مجید سعیدی
مجید سعیدی Copyright ویکی پدیا
Copyright ویکی پدیا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این عکاس ایرانی با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرام خود می‌گوید اتهامات وارده به او تبلیغ علیه نظام و همچنین تصویربرداری از مناطق ممنوعه نظامی است.

آگهی

مجید سعیدی، عکاس سرشناس ایرانی پس از سه هفته بازداشت در زندان استان آذربایجان غربی، با قرار موقت از حبس آزاد شد.

آقای سعیدی با اعلام این خبر در صفحه اینستاگرام خود تاکید کرده تا زمان برگزاری دادگاه آزاد خواهد بود. این عکاس ایرانی سه هفته قبل در نزدیکی مرز ایران و ترکیه و از سوی نیروهای امنیتی ایرانی به علت آنچه «عکاسی از مناطق ممنوعه» عنوان شد، بازداشت شده بود.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده او در حال عکاسی از جمعی از پناهجویان افغان بود که در انتظار ورود به کشور ترکیه بودند. این افراد در اردوگاهی در استان آذربایجان غربی اسکان داده شده بودند.

مقام‌های ایرانی، واکنش رسمی در این خصوص نداشتند اما اطرافیان آقای سعیدی گفته بودند این عکاس مجوزهای لازم را برای عکس‌برداری از اردوگاه پناهجویان افغان داشته است. این عکاس ایرانی سالها در افغانستان فعالیت داشته و تصاویر او در پروژه «سرزمین مناقشه» از این کشور در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه فستیوال «فوتو ریپور‌تر» فرانسه شده بود.

آقای سعیدی در متنی که در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته نوشته است که ماموران بازجویی اتهامات او را تبلیغ علیه نظام و عکسبرداری و مستندسای از اماکن حساس نظامی معرفی کرده‌اند. او در پایان با اشاره به اینکه هیچ کار غیر قانونی انجام نداده از تمام کسانی که در این مدت پیگیر آزادی او بوده‌اند تشکر کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بامزه‌ترین عکس‌های حیوانات در سال ۲۰۲۱ میلادی

نخست وزیر جمهوری چک: اروپا برای پناهجویان افغان جایی ندارد

مجید سعیدی با این تصاویر از افغانستان برنده «فوتوریپور‌تر» شد