مرکل به دنبال تقویت حزبش پیش از انتخابات ۲۶ سپتامبر است

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان
آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنگلا مرکل، صدراعظم در حال خروج از قدرت در آخرین جلسه پارلمان آلمان که پیش از انتخابات ۲۶ سپتامبر برگزار شد، تصویری درخشان از سابقه دولتش ترسیم کرد تا به این ترتیب از نامزد حزب خود حمایت کند.

آگهی

آنگلا مرکل، صدراعظم در حال خروج از قدرت در آخرین جلسه پارلمان آلمان که پیش از انتخابات ۲۶ سپتامبر برگزار شد، تصویری درخشان از سابقه دولتش ترسیم کرد تا به این ترتیب از نامزد حزب خود حمایت کند.

خانم مرکل امروز سه شنبه هفتم سپتامبر در سخنرانی خود همچنین نسبت به احتمال تشکیل دولت چپگرای آینده هشدار داد.

از همین رو او از معاون خود که کاندیدای حزب رقیب برای صدراعظمی آلمان که در حال حاضر در نظرسنجی ها پیشتاز است، به دلیل اظهار نظری که در آن به شوخی از افرادی که علیه کرونا واکسینه شده‌اند به عنوان «خوکچه هندی» نام برد، سرزنش کرد.

به نظر می‌رسد خانم مرکل که بر این نظر است که رهبران درحال بازنشستگی نباید به سیاست بازگردند، سخنرانی حزبی غیرمعمولی با نمایندگان مجلس داشته است.

نظرسنجی های اخیر نشان می‌دهد که حزب راست میانه‌گرای اتحادیه دموکرات مسیحی به رتبه دوم سقوط کرده است و سوسیال دموکرات های چپ میانه به دلیل محبوبیت نسبی اولاف شولتز، معاون صدراعظم و وزیر دارایی آلمان پیشتاز هستند.

همچنین سبزهای طرفدار محیط زیست که آنالنا بائربوک یکی از رهبران این گروه است، در رتبه سوم قرار دارند.

رهبران اتحادیه دموکرات مسیحی پس از آنکه نظرسنجی ها از تنزل رتبه این حزب خبر دادند هشدار دادند که آقای شولتز حزب اپوزیسیون چپ رادیکال را وارد دولتش خواهد کرد. آقای شولتز تاکنون این موضوع را رد نکرده است.

خانم مرکل به نمایندگان مجلس گفت که انتخابات ماه سپتامبر، یک انتخابات تعیین کننده برای آلمان است.

او گفت که رأی دهندگان می‌توانند میان سوسیال دموکرات ها و سبزها از یک طرف و آرمین لاشت از سوی دیگر، صدراعظمی را انتخاب کنند که به اعتدال در آلمان وفادار باشد.

خانم مرکل در بخش دیگری از سخنرانی در خصوص دستاوردهای دوره آخر دولتش به پیشرفت در زمینه قوانین مبارزه با تغییرات آب و هوا اشاره کرد.

او همچنین با تأکید بر اینکه آلمان «پیشرفت چشمگیری» در زمینه زیرساخت ها داشته است، اعتراف کرد که «هنوز مشکلات زیادی در بسیاری از مناطق مختلف آلمان وجود دارد.»

با وجود این منتقدان خانم مرکل می‌گویند که آلمان باید کارهای بیشتری انجام دهد. خانم بائربوک گفت: «ما یک مشکل بزرگ داریم. ما نه تنها در مناطق روستایی بلکه در بسیاری از مناطق کشورمان فاقد اینترنت هستیم.»

خانم مرکل برای اثبات این موضوع که حمایت دولتش از تحقیقات ثمره داشته به تولید یکی از واکسن های اصلی کرونا در آلمان اشاره کرد. او در ادامه آقای شولتز را مستقیماً به خاطر اظهاراتش در مورد واکسیناسیون در کشور سرزنش کرد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

او گفت که پیامش به عنوان فردی که واکسینه شده این است که روش واکسیناسیون جواب داده است و دیگران که مردد هستند باید از آن پیروی کنند.

خانم مرکل گفت: «البته هیچکدام از ما به هیچ وجه خوکچه هندی نبوده و نیستیم، نه اولاف شولتز، نه من و نه هیچ كس دیگر.»

او گفت که اگر همه موافق این موضوع هستند که باید افراد بیشتری برای واکسیناسیون قانع شوند، راهش استدلال است نه استفاده از الفاظ نامناسب مانند خوکچه هندی. از همین رو او از شولتز خواست که زبان خود را تعدیل کند.

آقای شولتز پاسخ داد که مردم را می‌توان با شوخ طبعی متقاعد کرد. او در ادامه گفت: «اگر برخی از مردم نمی‌خواهند بخندند، شاید به این دلیل باشد که آنها با توجه به رتبه نظرسنجی ها دلیل زیادی برای خندیدن ندارند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رقابت برای جانشینی مرکل؛ ۳ گزینه اصلی صدراعظمی آلمان چه کسانی هستند؟

پیروزی دموکرات مسیحی‌ها در شرق آلمان؛ امیدها به صدراعظمی آرمین لاشت تقویت شد

اعلام استقلال سوسیال دموکرات‌ها؛ «کیف پول مهار کرونا» نامزد صدراعظمی آلمان شد