چین با ثبت ۱۴۳ مورد ابتلای جدید به کرونا رکورد ۷ ماه گذشته را شکست

تست کرونا در چین
تست کرونا در چین Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شمار مبتلایان به بیماری کرونا در چین روز سه شنبه به بالاترین سطح خود در ۷ ماه گذشته و پس از شیوع گونه دلتای ویروس کووید_۱۹ رسید.

آگهی

شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در چین روز سه شنبه به بالاترین سطح خود در ۷ ماه گذشته و پس از شیوع گونه دلتای ویروس کرونا رسید.

مقام های بهداشتی چین از ثبت ۱۴۳ مورد ابتلا به بیماری کووید-۱۹ خبر دادند که ۱۰۸ نفر از این افراد در منطقه خودشان به بیماری مبتلا شده‌اند.

رسانه‌های دولتی در چین، شیوع فعلی ویروس کرونا را که باعث اعمال قرنطینه‌‌های محلی، آزمایش‌های جمعی و محدودیت‌های سفر شده است، شدیدتر از زمان ظهور این ویروس در اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان توصیف کرده‌اند.

پیشتر مسئولان چینی تقریباً میزان ابتلا به بیماری کرونا را در داخل این کشور به صفر رسانده‌ و اجازه‌ شروع فعالیت‌های اقتصادی را با برقراری محدودیت‌های شدید مرزی صادر کرده‌ بودند. اما اینک موارد ابتلا به کرونا رو به افزایش گذاشته است.

بیش از ده‌ها مورد ابتلا به کرونا در روزهای گذشته از آزمایشگاه کووید-۱۹ در شهر یانگژو گزارش شده است.

در این شهر حدود ۴.۶ میلیون نفری تاکنون پنج دور آزمایش گسترده انجام شده است و ۱.۶ میلیون نمونه آزمایشگاهی را در تلاش برای جلوگیری از گسترش همه‌گیری کرونا جمع آوری کرده‌اند.

مقامات شهر یانگژو گفته‌اند که تعداد کمی از اعضای حزب و کادر به وظایف خود به درستی عمل نکرده اند. پیشتر چند مقام چینی در مورد عملکرد اشتباه در انجام آزمایش‌های جمعی هشدار داده بودند.

آخرین افزایش شمار بیماران مبتلا به کرونا پس از ابتلای نظافتچی‌های فرودگاه شهر همسایه، نانجینگ بود که باعث ایجاد زنجیره‌ای از موارد ابتلا در سراسر کشور شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

خبرگزاری شینهوآ به نقل از ژانگ ونهونگ، متخصص بیماری‌های عفونی گفت: «ما با موفقیت همه‌گیری را در گوانگژو مهار کردیم و این همه‌گیری در نانجینگ نیز به تدریج در حال کنترل شدن است.»

در هر حال آمار روز سه شنبه بالاترین میزان ابتلا به کرونا از ماه ژانویه است؛ زمانی که چین ۱۴۴ مورد جدید را که بیشترشان در شمال کشور به بیماری کرونا مبتلا شده بودند، ثبت کرد.

اینک گویی شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در این روزها در چین، همه اقدامات پکن در کنترل همه‌گیری این ویروس را به چالش کشیده است.

با این حال مقام های چینی در تلاش هستند تا اطمینان حاصل کنند که افزایش جدید همه‌گیری کرونا قابل کنترل است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نگرانی‌ها در چین از گسترش موارد ابتلا به کرونا؛ دلتا به ۲۰ استان رسیده است

شمار افرادی که در چین واکسن کامل کرونا زدند از یک میلیارد نفر گذشت

صدور حکم دو سال زندان برای زن بریتانیایی که دیرتر از زمان مجاز سقط جنین کرده بود