کاروان ایران بالاخره دومین مدال را دشت کرد؛ گرایی در فینال برای طلا می‌جنگد

محمدهادی ساروی توانست با پیروزی بر رقیب فنلاندی، به مدال برنز دست یابد
محمدهادی ساروی توانست با پیروزی بر رقیب فنلاندی، به مدال برنز دست یابد Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در مسابقات کشتی فرنگی، محمدهادی ساروی توانست با شکست رقیب فنلاندی خود به مدال برنز دست یابد. محمدرضا گرایی هم با راهیابی به فینال باید روز چهارشنبه به مصاف رقیب قدرتمند اوکراینی خود برود.

آگهی

در یازدهمین روز بازی‌های المپیک، ورزشکاران ایرانی بالاخره موفق شدند بار دیگر به روی سکو بروند.

در چارچوب مسابقات رشته کشتی فرنگی، روز سه‌شنبه محمد هادی ساروی، کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم که روز گذشته با پذیرش شکست در مقبال حریف ارمنی، از راهیابی به فینال باز مانده بود، در مرحله رده‌بندی حاضر شد. این کشتی‌گیر آملی توانست در دیداری زیبا و تماشایی با قدرت حریف فنلاندی خود را شکست دهد و به مدال برنز این بازی‌ها دست یابد.

این دومین مدال کاروان ورزشی ایران در بازی‌های المپیک توکیو به شمار می‌رود. پیشتر جواد فروغی توانسته بود برای ایران در رشته تیراندازی با تپانچه مدال طلا کسب کند.

فرنگی‌کاران ایران البته باز هم شانس کسب مدال برنز را داشتند که محمدعلی گرایی این فرصت را از دست داد. کشتی‌گیر شیرازی تیم ملی، در دیدار رده‌بندی خود در مقایب حریفی از ژاپن قرار گرفت. گرایی در این مسابقه نتوانست نمایشی همچون روز گذشته از خود ارائه دهد و با نتیجه ۱۳-۳ مبارزه را به حریف خود واگذار کرد. با این نتیجه گرایی از کسب مدال برنز بازی‌های المپیک باز ماند.

اما محمدرضا گرایی، برادر محمدعلی گرایی هم روز سه‌شنبه در وزن ۶۷ کیلوگرم به مصاف رقیبان خود رفت. این کشتی‌گیر جوان با ارائه مسابقات دیدنی توانست رقبای خود را یکی پس از دیگر شکست دهد. او ابتدا کشتی‌گیری از گرجستان را شکست داد و در ادامه به مصاف فرنگی‌کاری از آلمان رفت.

گرایی در این دیدار حساس و نفس‌گیر در نهایت توانست رقیب قدرتمند خود را شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی راه یابد. در مرحله ماقبل فینال هم گرایی با نمایش مقتدرانه موفق شد حریف کلمبیایی خود را با شکست بدرقه کند و به دیدار پایانی راه یابد. به این ترتیب گرایی روز چهارشنبه اولین و آخرین فینالیست کشتی فرنگی ایران باید به مصاف حریف قدرتمند خود از اوکراین یعنی نصیبف برود. با این حساب تا همین حالا دست‌کم مدال نقره گرایی قطعی شده است و او باید برای تبدیل آن به طلا ۶ دقیقه نفسگیر را در مقابل رقیب قدرتمند خود از اوکراین سپری کند.

کاروان ورزشی ایران در حال حاضر با کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز در جایگاه چهل و هشتم دنیا قرار گرفته است. با آغاز مسابقات رشته کشتی آزاد، وزنه‌برداری و همچنین کاراته، کاروان ایران امید زیادی دارد که بتواند بر تعداد مدال‌های رنگارنگ خود بیفزاید.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

امیر خسروانی چهارمین مدال طلای ایران در بازی‌های پارالمپیک را کسب کرد

روز بد المپیکی برای ورزشکاران ایرانی با شکست در والیبال و بسکتبال در مقابل کانادا و آمریکا

کشتی‌گیر ایرانی در چند قدمی المپیک پاریس ۲۰۲۴؛ از پناهندگی در ایتالیا تا تمرین و آشپزی