چهارمین روز المپیک؛ روس‌ها به سلطه آمریکایی‌ها در کرال پشت پایان دادند

شناگر روس در المپیک توکیو
شناگر روس در المپیک توکیو Copyright آسوشیتدپرس
Copyright آسوشیتدپرس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شناگران روس به سیطرهٔ آمریکایی‌ها بر مدال‌های کرال پشت مردان در المپیک پایان دادند و اوژنی ریلوف، و کلیمنت کولس‌نیکف در ۱۰۰ متر کرال پشت به ترتیب طلا و نقره گرفتند

آگهی

تماشاگران چهارمین روز المپیک توکیو شاهد مسابقات مختلفی بودند، از بسکتبال و هاکی و والیبال ساحلی گرفته تا راگبی و فوتبال و از ورزش‌های راکتی نظیر تنیس و بدمینتون تا ورزش‌های رزمی نظیر جودو و تکواندو.

ورزش سه‌گانه زنان؛ نخستین طلا برای اهالی جزیرهٔ کوچک

نخستین مدال طلای چهارمین روز المپیک را فلورا دافی اهل برمودا در ورزش سه‌گانه (شنا، دوچرخه‌سواری، دو) بر گردن آویخت. این نخستین مدال طلای ساکنان این جزیره کوچک است که تنها ۶۴ هزار نفر جمعیت دارد. دافی ۳۳ ساله در سه المپیک پیش جایگاهی بهتر از هشتم کسب نکرده بود.

آسیوشیتد پرس
فلورا دافی، قهرمان ورزش سه‌گانه زنان توکیو ۲۰۲۰آسیوشیتد پرس

شنا؛ پایان سیطره آمریکا بر ۱۰۰ متر کرال پشت

تام دین و تیاماته دانکن از بریتانیا در «۲۰۰ متر آزاد» به ترتیب طلا و نقره گرفتند. در حالی که کایلی مک‌کوئن توانست در «۱۰۰ متر کرال پشت» زنان سومین طلا را نصیب کاروان استرالیا کند.

شناگران روس به سیطرهٔ آمریکایی‌ها بر مدال‌های کرال پشت مردان در المپیک پایان دادند و اوژنی ریلوف، و کلیمنت کولس‌نیکف در ۱۰۰ متر کرال پشت به ترتیب طلا و نقره گرفتند و برنز این رشته نصیب رایان مورفی آمریکایی شد. لیدیا جاکوبی ۱۷ ساله در ۱۰۰ متر قورباغه زنان طلا را به اردوی آمریکا برد.

شناگران ایالات متحده از المپیک ۱۹۹۲ بارسلون، توانسته بودند در ۶ المپیک پی‌درپی ۱۲ طلای این رشته را بربایند.

آسیوشیتد پرس
خوشحالی اوژنی ریلوف، و کلیمنت کولس‌نیکف، شناگران روس که مدال طلا و نقره المپیک را کسب کردندآسیوشیتد پرس

موج‌سواری؛ برزیل نخستین قهرمان موج‌سواری المپیک

ایتالیو فِرِه‌ایرا از برزیل،‌ نخستین موج‌سواری بود که مدال طلای المپیک را برای این رشتهٔ تازه تأسیس بر گردن آویخت. او در فینال این رشته بر کانوآ ایگاراشی غلبه کرد. و اوون رایت استرالیایی پس از غلبه بر گابریل مدینای برزیلی صاحب مدال برنز شد.

نخستین طلای موج سواری زنان را نیز کاریسا مور ۲۸ ساله نصیب ایالات متحده کرد.

آسیوشیتد پرس
کلاریسا مور، موج‌سوار آمریکاییآسیوشیتد پرس

دوچرخه‌سواری کوهستان؛ اقتدار زنان سوئیس

ورزشکاران زن سوئیسی توانستند در رقابتی سخت از حریفان خود پیش بیفتند و هر سه مدال طلا، نقره و برنز را در دوچرخه‌سواری کوهستان از آن خود کنند.

رقابت‌های روز چهارم و برنامه مسابقات روز پنجم کاروان ایران در المپیک توکیو

روز سه‌شنبه ورزشکاران ایران در تیراندازی «میکس تیمی تفنگ بادی ۱۰ متر» ناکام بودند.

فردا چهارشنبه ۶ مرداد تیم والیبال ایران بناست ساعت ۴:۳۰ به وقت تهران در برابر کانادا به میدان برود درحالی که بسکتبالیست‌های ایرانی در المپیک ساعت ۹:۱۰ به وقت تهران به دیدار همتایان آمریکایی خود می‌شتابند.

همچنین میلاد وزیری در تیروکمان انفرادی به مصاف بردی الیسون از آمریکا خواهد رفت درحالی که دانیال شه‌بخش، در یک هشتم نهایی بوکس با لازارو آلواس از کوبا مبارزه خواهد کرد.

ثریا آقایی، نیز در رشتهٔ بدمینتون ساعت ۶:۳۰ به وقت تهران، با بینگ ژیائوهه از چین مسابقه خواهد داشت و سعید صفرزاده در ساعت ۹:۳۰ به وقت تهران تایم تریل انفرادی را برای ایران رکاب خواهد زد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رکورد تازهٔ موارد ابتلا به کرونا در ژاپن همزمان با برگزاری المپیک

کیمیا علیزاده و ناهید کیانی از حاشیه‌های رقابت المپیکی خود با نگاه به خوزستان سخن گفتند

جنجال پیرامون حضور زنان ورزشکار ایرانی بدون حجاب اجباری در مسابقات موی‌تای ازبکستان