اعتراض‌ها در ایران؛ تظاهرات در آذربایجان شرقی و کردستان در همبستگی با خوزستان

تصاویری که از تظاهرات روز شنبه در تبریز منتشر شده است
تصاویری که از تظاهرات روز شنبه در تبریز منتشر شده است Copyright ویدئوی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی
Copyright ویدئوی منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تصاویری که از اعتراض‌ها در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی منتشر شده است نیز شرکت کنندگان را در حال سر دادن شعارهای اعتراض‌آمیز نشان می‌دهد.

آگهی

خیابان های چند شهر ایران از جمله تبریز، سقز و بجنورد بعدازظهر و شامگاه شنبه صحنه تجمعات اعتراض آمیز در همبستگی با تظاهرات اخیر در استان خوزستان بود.

گزارش هایی نیز از برگزاری تجمعات اعتراض آمیز یا جو ملتهب و امنیتی در شهرهای اردبیل، فولادشهر اصفهان و محمدشهر در استان البرز منتشر شده است.

اعتراض ها به بی‌آبی در استان خوزستان در جنوب ایران ۱۰ روز پیش آغاز شد و تاکنون بنا به آمار سازمان عفو بین الملل «دستکم هشت نفر» در جریان اعتراض ها به دست نیروهای امنیتی کشته شده اند.

در همین حال خبرگزاری فارس به نقل از معاون فرماندهی انتظامی لرستان از مجروح شدن دستکم چهار مامور پلیس با تیرهای ساچمه ای در جریان ناآرامی های شب گذشته در الیگودرز خبر داده است. فارس همچنین از به رگبار بسته شدن چهار مامور در شادگان خبر داده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

تظاهرکنندگان در تبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی شعارهایی در همبستگی با مردم خوزستان سر دادند. این تجمع با برخورد نیروهای امنیتی به خشونت کشیده شد. در سقز واقع در استان کردستان نیز معترضان تظاهرات کردند.

تصاویری که از اعتراض ها در بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی منتشر شده است نیز شرکت کنندگان را در حال سر دادن شعارهای اعتراض آمیز نشان می دهد.

واکنش وزارت خارجه ایران به درخواست کمیسرعالی سازمان ملل

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به بیانیه روز شنبه میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد از آن به عنوان بیانیه ای مشابه «یک اعلامیه سیاسی با ادبیات خصمانه» یاد کرد.

میشل باشله در بیانیه خود از مقامات ایران خواسته بود تا به جای «سرکوب» معترضان در استان خوزستان به دنبال مقابله با مشکل بی‌آبی در این استان باشند.

موج جدید اعتراضات در ایران در حالی وارد دهمین روز خود شده است که نیروهای امنیتی کمتر از دو سال پیش با اعتراض های گسترده در بسیاری از شهرها به شدت برخورد کردند. طبق اعلام سازمان عفو بین الملل بیش از ۳۰۴ نفر در جریان اعتراض های آبان ۹۸ کشته شدند. خبرگزاری رویترز شمار کشته شدگان در این اعتراضات را ۱۵۰۰ نفر گزارش کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ادامه ناآرامی‌های اصفهان در پی «ورشکستگی آبی»؛ نیروی انتظامی بازداشت ۶۷ نفر را تایید کرد

بازدید ۳۰ میلیونی؛ شروین حاجی‌پور با «آشغال» هم رکورد زد

بازداشت ده‌ها نفر دیگر در چندین شهر ایران؛ معترضان و حکومت مدعی وقوع تیراندازی شدند