جریمه ۸۷۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا برای خودروسازان آلمان

Volkswagen
Volkswagen Copyright David Zalubowski/AP
Copyright David Zalubowski/AP
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کمیسیون دیجیتال و تنظیم رقابت اتحادیه اروپا سه خودورساز بزرگ آلمانی را به اتهام تشکیل کارتل های ضدرقابتی و ضد محیطزیستی به پرداخت میلیون ها یورو جریمه محکوم کرد.

آگهی

کمیسیون اروپا سه خودروساز بزرگ آلمانی، دایملر(مرسدس بنز)، بی ام و و فولکس واگن را به پرداخت ۸۷۵ میلیون جریمه نقدی محکوم کرد.

این نهاد اروپایی این شرکت ها را به تشکیل یک «کارتل تبانی غیرقانونی برای محدود کردن رقابت» در فناوری «پاک سازی آلاینده ها برای خودروهای دیزلی» متهم کرده است.

گروه فولکس واگن تولیدکننده آئودی و پورشه با پرداخت بیش از پانصد میلیون یورو موافقت کرد و مدیران بی ام او هم اعلام کردند ۳۷۰ میلیون دیگر را تسویه خواهند کرد.

دایملر بدلیل افشاگری درباره حضور چنین کارتلی موفق شد مصونیت بروکسل و کمیسیون اروپا را بدست بیاورد و از پرداخت جریمه نقدی ۷۲۷ میلیون یورویی معاف شد.

بروکسل از طریق اطلاعات شرکت دایملر دریافت که این سه شرکت آلمانی بیش از پنج سال با یکدیگر همکاری کردند تا از رقابت عادلانه در بازار واحد اتحادیه اروپا جلوگیری کنند.

گزارش های کمیسیون اروپا نشان می دهند که ین شرکت ها توافق کرده اند که از فناوری جدیدی که انتشار مضر اکسید نیتروژن در اتومبیل های دیزلی را از بین می برد در پتانسیل کامل خود استفاده نکنند.

مارگارت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا و مسئول بخش دیجیتال، که تحقیقات درباره این سه شرکت را در مجموعه خود پیش برد پنجشنبه به خبرنگاران گفت:‌ « رقابت و نوآوری برای مدیریت آلودگی های زیست محیطی و مبارزه با بحران های تغییرات آب و هوایی از سوی خودروسازان از اهداف بلندپروازانه اتحادیه اروپا و برای ما ضروری است. تصمیم ما نشان می دهد که اتحادیه اروپا در مقابل تمام کارتل هایی که این اهداف را به خطر می اندازند می ایستد.»

کمیسیون تحت مدیریت مارگارت وستاگر، سیاستمدار دانمارکی، قدرتمند ترین تنظیم کننده قیمت ها و رقابت سالم در اروپا و جهان شناخته می شود. در دوره قبلی کمیسیون اروپا بریاست ژان کلود یونکر و مارگارت وستاگر در راس بخش دیجیتال، اپل و فیس بوک و آمازون به پرداخت جریمه های نقدی بی سابقه محکوم شدند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

بهار اقتصادی اروپا؛ منطقه پولی یورو با رشد ۲ درصدی از رکود خارج شد

آلمان دو فرد مظنون به جاسوسی برای روسیه را بازداشت کرد

شیرین‌کاری مستخدم موزه چگونه سر از گالری آلمان در آورد؟