قطر در بحبوحه بحران اقتصادی به سربازان لبنانی کمک غذایی می‌کند

دیدار وزیر خارجه قطر با فرمانده ارتش لبنان
دیدار وزیر خارجه قطر با فرمانده ارتش لبنان Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قطر پس از دیدار روز سه شنبه وزیر خارجه این کشور با مقام های لبنانی در بیروت اعلام کرد که دوحه برای مدت یک سال هر ماه ۷۰ تن مواد غذایی به ارتش لبنان کمک می‌کند.

آگهی

قطر پس از دیدار روز سه شنبه وزیر خارجه این کشور با مقام های لبنانی در بیروت اعلام کرد که دوحه برای مدت یک سال هر ماه ۷۰ تن مواد غذایی به ارتش لبنان کمک می‌کند.

تصمیم قطر برای کمک غذایی به ارتش لبنان در حالی اتخاذ شده است که لبنان بدترین بحران اقتصادی و سیاسی خود را از زمان جنگ داخلی از سال ۱۹۷۵ تا سال ۱۹۹۰ سپری می‌کند.

به گزارش ناظران اقتصادی، لبنان این روزها با تورم بالا و کاهش ارزش پول ملی اش رو به رو است. از همین رو جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان ماه گذشته در اجلاسی در فرانسه از قدرت‌های جهانی خواسته بود تا به نیروهایش کمک کنند.

خبرگزاری دولتی قطر که خبر اهدای مواد غذایی به ارتش لبنان را منتشر کرده، درباره جزئیات بسته اهدایی قطر اطلاعاتی ارائه نکرده است.

لبنان ماه‌ها است که دولت ندارد و سیاستمداران این کشور نتوانسته اند تاکنون برای تشکیل دولت جدید توافق کنند. برخی از ناظران سیاسی از لزوم تشکیل دولت جدید لبنان برای ارائه کمک‌های بین‌المللی به این کشور سخن گفته‌اند.

پیشتر برخی کشورهای غربی و منطقه ای، ارائه کمک‌ها به لبنان را به تشکیل دولت جدید و اصلاحات اساسی در این کشور معطوف کرده‌ بودند.

از همین رو شیخ محمدبن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر از احزاب لبنانی خواست تا برای دستیابی به «ثبات» در کشورشان هر چه «سریع‌تر» دولت جدید را تشکیل دهند.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

کابینه لبنان پس از انفجار مهیب بندر بیروت در اوت سال گذشته استعفا داد و از آن زمان تاکنون به عنوان سرپرست وظایف خود را انجام می‌دهد. این در حالی است که بحران اقتصادی در لبنان با وجود بدهی ها عمیق‌تر شده است.

بیروت در گذشته به دنبال جذب کمک‌های مالی کشورهای حوزه خلیج فارس بوده است اما عربستان سعودی و برخی دیگر از کشورهای این منطقه به دلیل آنچه که «افزایش نفوذ حزب الله» می نامند، تمایلی برای کمک به لبنان ندارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا قطر را حافظ منافع خود در افغانستان معرفی کرد

شهروندان قطری برای نخستین بار در انتخابات مجلس شورا پای صندوق‌های رای رفتند

میلیاردر لبنانی مامور تشکیل دولت جدید در بحبوحه بحران اقتصادی لبنان شد