وزنه‌برداری زنان ایران در راه المپیک توکیو؛ جهانفکریان: رویایم محقق شد

پریسا جهانفکریان، وزنه‌بردار ایرانی
پریسا جهانفکریان، وزنه‌بردار ایرانی Copyright ایرنا
Copyright ایرنا
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

پریسا جهانفکریان، ورزشکار ایرانی با تصمیم فدراسیون وزنه‌برداری به بازی‌های المپیک توکیو اعزام می‌شود. وی نخستین زن ورزشکار ایرانی است که در این رشته به المپیک می‌رود.

آگهی

پریسا جهانفکریان، ورزشکار ایرانی با تصمیم فدراسیون وزنه‌برداری به بازی‌های المپیک توکیو اعزام می‌شود. وی نخستین زن ورزشکار ایرانی است که در این رشته به المپیک می‌رود. 

پس از آنکه کشور ساموآ از اعزام وزنه‌بردار زن خود به المپیک منصرف شد، شرایط برای حضور پریسا جهانفکریان در وزن ۸۷ کیلوگرم هموار شد اما او حدود ۱۰ روز پیش اقدام به یک عمل جراحی روی تاندون کتفش کرده و این موضوع تردیدهایی را به وجود آورده بود.

علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران امروز یکشنبه ۱۳ تیر گفت: «حضور در المپیک به ویژه به عنوان زن دارنده این سهمیه در تاریخ وزنه برداری ایران، فرصت ویژه‌ای برای کسب تجربه و افتخارآفرینی است و مقدمات لازم برای اعزام این ورزشکار را فراهم می‌کنیم.»

پزشک جراح خانم جهانفکریان اعلام کرده است که او آمادگی شروع فیزیوتراپی و تمرینات را زیر نظر پزشک و مربیان تیم ملی دارد.

طبق گفته فدراسیون وزنه‌برداری ایران، اقدامات لازم برای انجام تست کرونا، تزریق واکسن و هماهنگی با آژانس مبارزه با دوپینگ برای اعزام این ورزشکار در حال انجام است.

پریسا جهانفکریان در نخستین واکنش به قطعی شدن حضورش در المپیک به ایسنا گفت که حضور در بازی‌های المپیک توکیو به‌عنوان نخستین دختر وزنه‌بردار ایران افتخار بزرگی است که قدر آن را می‌داند.

با توجه به اینکه مدت زمان زیادی نیست که وزنه‌برداری زنان ایران راه‌اندازی شده، حضور در المپیک واقعا اتفاق بزرگی است
پریسا جهانفکریان

وی افزود: «با توجه به اینکه مدت زمان زیادی نیست که وزنه‌برداری زنان ایران راه‌اندازی شده، حضور در المپیک واقعا اتفاق بزرگی است.»

وی درباره رونده درمانش گفت: «پزشکم اعلام کرد با تمام توان و علمی که دارد دست من را درمان می‌کند. حالا ممکن است که نتوانم به ۱۰۰ درصد آمادگی‌ام برسم اما فکر می‌کنم تا آن موقع بتوانم ۷۰ درصد خودم را آماده کنم.»

وی همچنین در یک مطلب اینستاگرام نوشت که رویای رفتن به المپیک برایش محقق شد.

خانم جهانفکریان پیش از این گفته بود که به خاطر انتقاد از فدراسیون وزنه‌برداری به کمیته انضباطی احضار و تهدید شده بود که محروم می‌شود.

با سهمیه جهانفکریان تعداد سهمیه زنان ایران در المپیک توکیو به عدد ۱۱ رسیده است که بیشترین تعداد حضور زنان ایرانی در این بازی‌ها است. سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو اول مرداد ۱۴۰۰ آغاز می‌شود

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طلا برای تیم ملی تپانچه زنان ایران در مسابقات تیراندازی جام جهانی برزیل

اسکیت‌بازی که در ۱۴ سالگی جوانترین ورزشکار آلمان در المپیک است

سایه کرونا بر المپیک توکیو؛ اولین گروه ورزشکاران خارجی وارد ژاپن شد