نفت ۷۶ دلار شد؛ بازار در التهاب نشست اوپک پلاس

تاسیسات استخراج نفت در اوکلاهاما؛ آمریکا
تاسیسات استخراج نفت در اوکلاهاما؛ آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

قیمت جهانی هر بشکه نفت پایه برنت در آستانه برگزاری صد و هشتاد و یکمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هجدهمین نشست اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس تا ۷۶ دلار صعود کرد.

آگهی

قیمت جهانی هر بشکه نفت پایه برنت در آستانه برگزاری صد و هشتاد و یکمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و هجدهمین نشست اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس تا ۷۶ دلار صعود کرد.

خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه اعلام کرد که گزارش کمیته فنی مشترک اوپک پلاس با پیش‌بینی افزایش شدید عرضه نفت در سال ۲۰۲۲ و ثبت مازاد ۱۸۱ میلیون بشکه‌ای نفت تا پایان سال جاری میلادی به کشورهای اوپک پلاس توصیه کرده که برای حفظ تعادل بازار جهانی نفت به توافق آوریل ۲۰۲۰ مبنی بر کاهش ۵.۷ میلیون بشکه‌ای تولید تا آوریل سال ۲۰۲۲ پایبند بمانند.

اوپک و متحدانش موسوم به اوپک پلاس امروز (پنجشنبه) اول ژوئیه درباره سیاست آتی خود برای مدیریت عرضه نفت در ماه اوت تصمیم‌گیری خواهند کرد.

البته برخی تحلیل‌گران بازار جهانی نفت معتقدند که تقاضای نفت در نیمه دوم سال جاری میلادی و با افزایش شمار افراد واکسینه شده در برابر ویروس کرونا و کاهش محدودیت‌های سفر افزایش یابد و بر همین اساس انتظار دارند که نشست امروز تولیدکنندگان عمده، با توافق در مورد افزایش عرضه ۵۰۰ هزار بشکه‌ای نفت به پایان برسد. اما در مقابل، عده‌ای دیگر از تحلیل‌گران بر این باورند که شیوع شتابان ویروس جهش‌یافته دلتا مانع از تحقق خوش‌بینی‌های موجود در مورد آینده بازار نفت در نیمه دوم سال جاری خواهد شد.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

با این وجود، قیمت هر بشکه نفت پایه برنت در جریان معاملات روز پنجشنبه ۱.۳۸ درصد افزایش یافت و با رسیدن به مرز ۷۶ دلار به بالاترین سطح از نوامبر ۲۰۱۸ تا کنون رسید. در همین حال، بهای هر بشکه نفت سنگین ایران نیز از مرز ۷۱ دلار عبور کرد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اوج‌گیری دوباره قیمت نفت به لطف سرسختی امارات؛ دولت بایدن وساطت می‌کند

برهم صالح: ۱۵۰ میلیارد دلار از درآمدهای نفتی عراق از طریق قاچاق از کشور خارج شده

رقابت ایران و ونزوئلا برای بازگشت به بازار؛ قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ تا کجا بالا می‌رود؟