وزرای امور خارجه گروه ۲۰ بر ضرورت چندجانبه گرایی برای خروج از بحران کرونا تاکید کردند

وزرای امور خارجه گروه ۲۰ بر ضرورت چندجانبه گرایی برای خروج از بحران کرونا تاکید کردند
Copyright Antonio Calanni/AP
نگارش از یورونیوز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در این نشست گفت: «همکاری چندجانبه گرایانه برای قدرت جمعی ما به منظور پایان دادن به بحران جهانی سلامت ضروری است.»

آگهی

اجلاس وزاری امور خارجه گروه ۲۰ (جی ۲۰) در شهر ساحلی ماترا در ایتالیا با تاکید بر ضرورت چندجانبه‌گرایی برای رویارویی با بحران جهانی شیوع ویروس کرونا و دیگر چالش‌های بین‌المللی برگزار شد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده در این نشست گفت: «همکاری چندجانبه گرایانه برای توانایی جمعی ما به منظور پایان دادن به این بحران سلامتی جهانی، ضروری است.»

دولت جو بایدن، از زمان به قدرت رسیدن تلاش می‌کند تا نقش آسیب دیده ایالات متحده در سازمان‌های بین‌المللی در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ را بهبود ببخشد.

لويیجی دی مایو،‌ وزیر امور خارجه ایتالیا، رئیس دوره‌ای گروه ۲۰ خواستار «چندجانبه‌گرایی کارآمد به رهبری سازمان ملل متحد» برای «مقابله با تبعات اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی بحران کرونا و تلاش برای بازسازی پایدار اقتصاد جهانی» شد.

عربستان سعودی در دوره قبل ریاست این گروه را بر عهده داشت.

رهبران کشورهای عضو گره ۲۰ در ماه اکتبر در ایتالیا جمع خواهند شد. مهم‌ترین ملاقات این نشست سران، اولین دیدار مستقیم جو بایدن و همتای چینی او شی جیپینگ خواهد بود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مردی پس از ۷۰ سال زندگی در محفظه آهنی درگذشت

بزرگترین گور دسته‌جمعی متعلق به قربانیان طاعون سیاه در اروپا با بقایای ۱۰۰۰ نفر کشف شد

انسان‌ها چگونه بدون واکسن زنده‌ ماندند؟