مامور پلیسی که جورج فلوید را به قتل رساند به ۲۲ سال و نیم زندان محکوم شد

قرائت حکم دادگاه قتل جرج فلوید
قرائت حکم دادگاه قتل جرج فلوید Copyright AP
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وی در ضمن ارائه دفاعیاتش در دادگاه به خانواده جورج فلوید تسلیت گفت اما از اقدام خود ابراز پشیمانی و عذرخواهی نکرد.

آگهی

درک شوین، مامور پلیسی که جورج فلوید را به قتل رساند به ۲۲ سال و نیم زندان محکوم شد.

وی در اظهاراتی کوتاه قبل از قرائت حکم‌اش در دادگاه به خانواده جورج فلوید تسلیت گفت، اما از اقدام خود ابراز پشیمانی و عذرخواهی نکرد.

قاضی دادگاه پس از قرائت حکم گفت که تصمیم وی «تحت تاثیر احساسات، صمیمیت یا فشار افکار عمومی» گرفته نشده است. وی همچنین گفت که با این تصمیم در پی «فرستادن پیام» نیست.

وکیل خانواده جورج فلوید نیز ضمن استقبال از تصمیم دادگاه، آن را «آشتی ملی» خواند. بریجیت فلوید، خواهر جورج، که بنیادی را در یادبود برادرش تاسیس کرده است در بیانیه‌ای گفت حکم دادگاه نشان داد که «خشونت پلیس سرانجام جدی گرفته شده است».

در جلسه دادگاه روز جمعه بستگان جرج فلوید با جملاتی از او تقدیر کردند و جیانا، دختر ۷ ساله فلوید، در ویدئویی احساس دلتنگی‌اش را نسبت به فقدان پدر بیان کرد.

درک شووین، افسر سابق اداره پلیس مینیاپولیس در تاریخ ۲۵ مه سال گذشته حدود ۹ دقیقه زانوی خود را روی گردن جورج فلوید فشار داد و باعث مرگ وی شد. انتشار ویدئوی لحظه مرگ این سیاه‌پوست آمریکایی اعتراضات گسترده‌ای را در پی داشت و به یک جنبش ملی در موضوع عدالت نژادی تبدیل شد.

درک شوین ۴۵ ساله در ماه آوریل به دلیل نقش‌اش در مرگ جرج فلوید، برای دو فقره «قتل عمد درجه دوم» و یک فقره «قتل شبه‌عمد درجه دوم» مجرم شناخته شده بود. جرم‌هایی که می‌توانست تا ۴۰ سال زندان برای او به همراه داشته باشد.

تقاضای درک شووین برای دادرسی جدید ساعاتی قبل از قرائت حکم دادگاه توسط قاضی رد شده بود.

در جریان برگزاری جلسات دادگاه در مجموع ۳۸ شاهد و کارشناس، از جمله کارشناسان پلیس و نیز پزشکان، در سه بخش مجزا کوشیدند با ارائه تصاویر، نمودارها و ویدئوها نشان دهند که این افسر پلیس چطور با زانو زدن بر گردن جورج فلوید او را کشته است.

از سوی دیگر، وکلای مدافع آقای شووین مدعی شده بودند که توسل به زور از سوی افسر پلیس هرچند «خوشایند» نبوده اما «به‌درستی» صورت گرفته و افزودند که جمعیت هیجانزده‌ای که دور پلیس گرد آمده بوده‌اند تمرکز وی را بر هم زده‌اند.

به اینستاگرام یورونیوز بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شهرداری نیویورک به بازداشت‌شدگان اعتراضات جورج فلوید ۱۳ میلیون دلار پرداخت‌ می‌کند

معترضان به نژادپرستی در آستانه سالگرد قتل جورج فلوید در مینیاپولیس راهپیمایی کردند

ویدئو؛ ادای احترام به جورج فلوید یک روز پس از حکم محکومیت افسر سفیدپوست