یورو ۲۰۲۰؛ صدرنشینی سوئد و فرانسه، صعود اسپانیا و آلمان، حذف مجارستان

غلبه سوئد بر لهستان
غلبه سوئد بر لهستان Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با نتایجی که روز چهارشنبه به دست آمد اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کرواسی خواهد رفت. فرانسه نیز برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی باید از سد سوئیس بگذرد.

آگهی

تیم ملی فوتبال سوئد در آخرین روز از بازی های مرحله گروهی جام ملت های اروپا توانست لهستان را شکست دهد تا به عنوان تیم اول از گروه خود صعود کند.

سوئد در این مسابقه با نتیجه سه بر دو پیروز شد. گل های سوئد را امیل فورسبرگ در دقایق دو و ۵۹ و ویکتور کلاسون در دقیقه ۹۳ به ثمر رساندند. هر دو گل لهستان را روبرت لواندوفسکی در دقایق ۶۱ و ۸۴ وارد دروازه سوئد کرد. به این ترتیب سوئد با هفت امتیاز به عنوان تیم اول گروهش راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

در دیگر بازی این گروه اسپانیا با پنج گل اسلواکی را در هم کوبید. گل به خودی مارتین دوبراوکا، دروازه بان اسلواکی در دقیقه ۳۰ اسپانیایی ها را پیش انداخت. دروازه اسلواکی پس از آن چهار بار دیگر نیز باز شد تا اسپانیا با کسب پنج امتیاز به عنوان تیم دوم این گروه به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

آخرین بازی های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۰ به طور همزمان از یک سو بین فرانسه و پرتغال و از سوی دیگر بین آلمان و مجارستان برگزار شد. اولین گل بازی پرتغال با فرانسه را کریستیانو رونالدو از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۳۰ برای مدافع عنوان قهرمانی به ثمر رساند. در آخرین لحظات نیمه اول کریم بنزما توانست از روی نقطه پنالتی دروازه پرتغال را باز کند تا دو تیم با نتیجه مساوی به رختکن بروند.

در نیمه دوم کریم بنزما موفق شد بار دیگر دروازه پرتغال را باز کند تا فرانسه به صعود هفت امتیازی از گروهش امیدوار شود. اما امید فرانسوی ها چندان پایدار نبود چراکه کریستیانو رونالدو در دقیقه ۶۰ این بازی بار دیگر از روی نقطه پنالتی برای پرتغال گلزنی کرد تا یارانش یک امتیاز از این بازی کسب کرده باشند.

در دیگر بازی این گروه مجارستان و آلمان در مونیخ به مصاف یکدیگر رفتند. آدام سالائی، مهاجم مجارستان در دقیقه ۱۱ این مسابقه دروازه آلمان را باز کرد. کای هافرتس در دقیقه ۶۶ این بازی گل تساوی را برای آلمان وارد دروازه مجارستان کرد. با این حال مجارها تنها دو دقیقه بعد توانستند با باز کردن دروازه آلمان بار دیگر پیش بیافتند. در نهایت لئون گورتزکا در دقیقه ۸۴ دومین گل آلمان را وارد دروازه مجارستان کرد تا نتیجه به تساوی کشیده شود و آلمان مجبور به وداع با رقابت ها نشود.

با نتایجی که روز چهارشنبه به دست آمد اسپانیا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کرواسی خواهد رفت. فرانسه نیز برای راهیابی به مرحله یک چهارم نهایی باید از سد سوئیس بگذرد. پرتغال در مرحله یک هشتم نهایی با بلژیک روبرو خواهد شد. در دیگر بازی این مرحله سوئد به مصاف اوکراین خواهد رفت. آلمان نیز که به دشواری توانست از مرحله گروهی صعود کند در ومبلی با انگلستان روبرو خواهد شد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دانمارک با دو گل و انگلیس با گلباران راهی نیمه نهایی جام ملت‌های اروپا شدند

پایان مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۰؛ انگلستان و اوکراین صعود کردند

یورو ۲۰۲۰؛ سوئیس و اسپانیا با حذف قهرمان و نایب قهرمان جهان با هم دیدار می‌کنند