نخست وزیر ایتالیا: فینال یورو ۲۰۲۰ باید از لندن به رم منتقل شود

نمایش بازی‌های یورو ۲۰۲۰ در میدان دل پوپولو شهر رم
نمایش بازی‌های یورو ۲۰۲۰ در میدان دل پوپولو شهر رم Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا می‌گوید یوفا باید درباره اعطای میزبانی مسابقه پایانی یورو ۲۰۲۰ به لندن تجدیدنظر و آن‌را به شهر و کشور دیگری منتقل کند.

آگهی

ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا می‌گوید تمام تلاش خود را خواهد کرد تا جلوی برگزاری فینال مسابقات یورو ۲۰۲۰ در لندن را بگیرد و آن‌را به رم منتقل کند.

آقای دراگی که در برلین، پایتخت آلمان به سر می‌برد در یک نشست خبری در این رابطه گفت: «من تلاش خواهم کرد تا اجازه ندهم دیدار فینال یورو در کشوری برگزار شود که تعداد موارد ابتلا به ویروی کرونا در آنجا در حال افزایش است.»

اشاره نخست وزیر ایتالیا به افزایش موارد بیماری کووید-۱۹ در بریتانیا است. به طوری که بر اساس آخرین به‌روز رسانی ۱۰ هزار و ۶۳۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۵ مرگ جدید در این کشور به ثبت رسیده است.

از هفته گذشته تاکنون تعداد مبتلایان در بریتانیا بیش از ۳۱ درصد افزایش یافته است و در عین حال آمار مرگ و میر بر اثر این ویروس خطرناک ۱۲ درصد زیاد شده است.

این در حالیست که با مدیریت دولت و همچنین سرعت یافتن تزریق واکسن در ایتالیا، در این کشور وضعیت کاملا کنترل شده است و قرار است به زودی کل ایتالیا به وضعیت سفید تغییر کند.

هرچند آقای دراگی از انتقال میزبانی فینال یورو به رم خبر داد اما در مقابل گابریله گراوینا، رئيس فدراسیون فوتبال ایتالیا اعلام کرد این کشور به هیچ وجه به دنبال این نیست که میزبانی از لندن به رم انتقال یابد.

در عین حال مونیخ هم به عنوان یکی دیگر از گزینه‌های محتمل برای برگزاری فینال یورو ۲۰۲۰ مطرح شده است. مارکوس شودر نخست وزیر ایالت باواریا آلمان می‌گوید مونیخ همیشه از اینکه این شهر میزبانی بازی‌های بیشتری را بر عهده بگیرد استقبال می‌کند.

طبق برنامه اعلامی یوفا قرار است بازی‌های مرحله نیمه‌نهایی و همچنین دیدار فینال مسابقات در ورزشگاه تاریخی ومبلی لندن برگزار شود، اما مشخص نیست با افزایش تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا، یوفا چه تصمیمی در این رابطه اتخاذ خواهد کرد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هفتمین مصاف لاروخا و آتزوری در جام ملت‌های اروپا؛ تاریخچه بازی‌های پیشین ایتالیا و اسپانیا

یورو ۲۰۲۰؛ سوئیس و اسپانیا با حذف قهرمان و نایب قهرمان جهان با هم دیدار می‌کنند

بهترین بازیکن یورو ۲۰۲۰ راهی پاری سن‌ ژرمن شد؛ آیا مسی در بارسا ماندنی است؟