یورو ۲۰۲۰؛ صعود ایتالیا و ولز، وداع ترکیه و امیدواری سوئیسی‌ها

شادی بازیکنان ایتالیا پس از پیروزی مقابل ولز
شادی بازیکنان ایتالیا پس از پیروزی مقابل ولز Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایتالیا در مرحله یک هشتم نهایی با تیم دوم گروه سی که احتمالا اوکراین یا اتریش خواهد بود روبرو می‌شود.

آگهی

تیم ملی فوتبال ایتالیا روز یکشنبه با کسب سومین پیروزی پیاپی در مسابقات جام ملت های اروپا با اقتدار به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها راه یافت. 

ایتالیا با تک گل متئو پسینا در دقیقه ۳۹ موفق شد تیم ولز را شکست دهد. ولز که از دقیقه ۵۵ به دنبال اخراج اتان امپادو، مدافع خود ۱۰ نفره بازی می کرد با وجود شکست در برابر ایتالیا به عنوان تیم دوم گروه آ (A) به مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها صعود کرد. 

در دیگر بازی این گروه تیم سوئیس با نتیجه سه بر یک ترکیه را شکست داد. ترکیه به این ترتیب با سه شکست در سه بازی با رقابت های یورو ۲۰۲۰ وداع کرد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

گل های سوئیس در بازی برابر ترکیه را هریس سفروویچ در دقیقه ششم و جردان شقیری در دقایق ۲۶ و ۶۸ به ثمر رساندند. تنها گل ترکیه در این بازی را عرفان جان قهوه‌چی در دقیقه ۶۲ وارد دروازه سوئیس کرد. 

تیم سوئیس با وجود پیروزی در برابر ترکیه با چهار امتیاز در جایگاه سوم گروه آ قرار گرفت. با این حال سوئیسی ها همچنان به صعود به مرحله یک هشتم نهایی امیدوار هستند؛ چهار تیمی که بهترین موقعیت را در جایگاه سوم گروهشان دارند به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد و سوئیس می تواند یکی از این چهار تیم باشد. 

ایتالیا در مرحله یک هشتم نهایی با تیم دوم گروه سی (C) که احتمالا اوکراین یا اتریش خواهد بود روبرو می شود. لاجوردی پوشان روز یکشنبه یازدهمین بازی پیاپی خود بدون دریافت گل از حریف را پشت سر گذاشتند. از سوی دیگر تیم ولز که در رقابت های دوره قبل جام ملت های اروپا تا مرحله نیمه نهایی صعود کرده بود در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم دوم گروه بی (B) خواهد رفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

یورو۲۰۲۰؛ برتری هلند، بلژیک و اوکراین مقابل حریفان؛ نارنجی‌ها و شیاطین سرخ صعود کردند

یورو۲۰۲۰؛ وقتی جابجایی بطری‌های نوشابه توازن قوا را از حامیان مالی به سمت ورزشکارها تغییر می‌دهد

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است