چین بیش از هزار نفر را به اتهام پولشویی با رمزارز دستگیر کرد

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزارت امنیت چین می‌گوید بیش از ۱۷۰ گروه را که در استفاده از رمزارزها برای پولشویی نقش داشته‌اند، منهدم کرده است.

آگهی

چین بیش از هزار و ۱۰۰ نفر را به اتهام استفاده از رمزارزها برای پولشویی و کسب درآمد غیرقانونی دستگیر و بازداشت کرد. 

وزارت امنیت عمومی چین اعلام کرد که این افراد از طریق کلاه‌برداری تلفنی و اینترنتی دست به پولشویی زده‌اند و در این مسیر از رمزارزها استفاده کرده‌اند. 

این دستگیری در حالی انجام شده که مقام‌های چین سرکوب تجارت رمزارزها را ماه‌های اخیر گسترش داده‌اند. این کشور ماه قبل سه نهاد صنعت خدمات مالی و پرداختی مربوط به رمزارزهای را ممنوع کرد و شورای دولتی کابینه چین وعده داده که با استخراج و تجارت بین‌کوین مقابله کند. 

وزارت امنیت عمومی چین در اطلاعیه‌ای که در خصوص بازداشت این افراد منتشر شده می‌گوید تا بعد از ظهر روز چهارشنبه بیش از ۱۷۰ گروه جنایتکار را که با استفاده از ارزهای دیجیتالی در فرآیندهای پولشویی دخیل بوده‌اند، منهدم کرده است. 

این وزارتخانه در بیانیه خود که از طریق شبکه اجتماعی بومی wechat منتشر شده همچنین گفت: «از آنجا که رمزارزها ماهیتی ناشناس، راحت و جهانی دارند به صورت فزاینده‌ای به مسیر مهمی برای پولشویی تبدیل شده است.»

چین می‌گوید پولشویان از مشتریان تبهکار خود کمیسیون ۱.۵ تا ۵ درصدی برای تبدیل درآمد غیرقانونی آنها به رمزارز از طریق صرافی‌های دیجیتال دریافت کرده‌اند و به همین دلیل متهم شده‌اند.

رمزارزها در سالهای اخیر و به ویژه یک‌سال اخیر به شدت در جهان مورد استقبال قرار گرفته و افراد زیادی در سراسر دنیا از این امکان جدید برای کسب درامد و همچنین سرمایه‌گذاری‌های بلند استفاده می‌کنند. اما چین در ماه‌های اخیر مقابله با فعالیت‌های کریپتویی را افزایش داده است. 

چین از سال ۲۰۱۹ میلادی معامله رمزارزها را با هدف مبارزه با پولشویی در داخل سرزمینش همچنین جلوگیری از انتقال پول نقد به خارج از کشور ممنوع کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سوئیس پرونده پولشویی پادشاه سابق اسپانیا و عربستان را مختومه اعلام کرد

کارت اعتباری با هدیه خرید بیت‌کوین و سایر رمزارزها به بازار می‌آید

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است