در پی هشدار چین ارزش بیت‌کوین به زیر ۴۰ هزار دلار کاهش یافت

Japan Virtual Currencies
Japan Virtual Currencies Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

با انتشار این بیانیه، بهای بیت‌کوین در روز چهارشنبه از ۴۵۶۰۰ دلار به ۳۹۲۴۰ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت از اوایل ماه فوریه محسوب می‌شود. تحلیلگران هشدار داده‌اند که با ادامه وضع موجود احتمالا بهای بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار کاهش خواهد یافت.

آگهی

پس از آنکه سه انجمن مالی در چین روز چهارشنبه به استناد تصمیم دولت اعلام کردند استفاده از رمز ارزها در معاملات مجاز نیستند و به سرمایه‌گذاران نسبت به خرید و فروش آنها هشدار دادند، ارزش بیت‌کوین برای اولین بار در بیش از ۳ ماه گذشته به زیر ۴۰ هزار دلار سقوط کرد.

ضربه جدید به ارزش بیت‌کوین در حالی وارد می‌شود که یک هفته پیش از این نیز اظهار نظر ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در این باره که به دلیل آثار منفی استخراج بیت‌کوین بر محیط زیست، شرکتش دیگر این رمزارز را در قبال فروش خودرو نمی‌پذیرد، باعث افت ۱۰ درصدی بهای بیت‌کوین شده بود.

چین از سال ۲۰۱۹ میلادی معامله رمزارزها را با هدف مبارزه با پولشویی در داخل سرزمینش همچنین جلوگیری از انتقال پول نقد به خارج از کشور ممنوع کرده است.

در بیانیه مشترک سه انجمن مالی این کشور یعنی انجمن خدمات مالی اینترنتی، انجمن بانکداری و انجمن پرداخت و تسویه چین آمده است که «بهای رمزارزها ابتدا سر به فلک کشیده و دوباره بشدت سقوط کرده و فعالیت سوداگران در این بازار دوباره به جای اول برگشته است.»

این بیانیه هشدار می‌دهد که چنین نوسانات قیمتی «بطور جدی امنیت مالی مردم را به خطر می‌اندازد و نظم اقتصادی و مالی را مختل می‌کند».

این بیانیه که توسط «بانک خلق چین» در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، به مردم در قبال پیش بینی‌ها و اظهار نظرهای سوداگران هشدار می‌دهد و اعلام می‌دارد که «ضررهای ناشی از این دست سرمایه‌گذاری‌ها برعهده خود سرمایه گذاران است» و هیچ قانونی در چین از آنها حمایت نمی‌کند.

بیانیه یک بار دیگر تاکید می‌کند که هرگونه ارئه خدمات در موضوع رمزارزها به مشتریان از سوی موسسات مالی در چین غیرقانونی است.

با انتشار این بیانیه، بهای بیت‌کوین در روز چهارشنبه از ۴۵۶۰۰ دلار به ۳۹۲۴۰ دلار سقوط کرد که پایین‌ترین قیمت از اوایل ماه فوریه محسوب می‌شود. تحلیلگران هشدار داده‌اند که با ادامه وضع موجود احتمالا بهای بیت‌کوین تا ۳۰ هزار دلار کاهش خواهد یافت.

همزمان بانک مرکزی چین در تلاش است «یوان دیجیتال» که ارزش آن را به شدت تحت کنترل دارد و در حال آزمایش آن در سراسر این کشور است، ارتقاء دهد.

مصرف کنندگان چینی در حال حاضر عمدتا از «یوان دیجیتال» برای پرداخت‌های تلفن همراه و دیگر پرداخت‌های آنلاین استفاده می‌کنند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

افت ارزش بیت کوین به زیر ۵۰ هزار دلار؛ رمز ارزها با برنامه مالیاتی بایدن سقوط می‌کنند

رسیدن به کلاس یک جهانی تا ۲۰۲۷؛ مقام نظامی آمریکا: ارتش چین در حال چینش لازم برای حمله به تایوان است

هنگ کنگ با تصویب قانون جدیدی قدرت دولت را برای سرکوب مخالفان بیشتر کرد