حمله با کامیون به خانواده مسلمان؛ نخست‌وزیر کانادا: این یک حمله تروریستی بود

کپی رایت
کپی رایت Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز سه‌شنبه هشتم ژوئن در نشستی که در مجلس عوام این کشور سخن می‌گفت از این حادثه به عنوان یک حادثه تروریستی نام برد.

آگهی

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در واکنش به حمله راننده کامیونی به یک خانواده مسلمان و مرگ چهار نفر از آن‌ها گفت که این حادثه یک حادثه تروریستی بوده است.

روز یکشنبه راننده کامیونی در کانادا «عامدانه» ۴ عضو یک خانواده مسلمان را کشت. قربانیان یک زن ۷۴ ساله، یک مرد ۴۶ ساله، یک زن ۴۴ ساله و یک دختر ۱۵ ساله بودند. پسر ۹ ساله خانواده نیز در این حادثه جراحت برداشت و در بیمارستان بستری است.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا روز سه‌شنبه هشتم ژوئن (۱۸ خرداد) در نشستی که در مجلس عوام این کشور سخن می‌گفت از این حادثه به عنوان یک حادثه تروریستی نام برد.

او در همین زمینه گفت: «این کشتار اتفاقی نبود، این یک حمله تروریستی بود. ما نباید به چنین رفتار وحشیانه‌ای عادت کنیم، نباید اجازه دهیم چنین

رویدادهایی عادی قلمداد شود.»

کپی رایت
APکپی رایت

وی تاکید کرد: «ما نه تنها باید بگوییم که دیگر بس است بلکه باید در این زمینه دست به اقدامی بزنیم. [در این جامعه] نباید هیچ نوعی از تنفر راه خودش را بیابد چرا که تبعات آن می‌تواند بیش از حد جدی باشد.»

فرد مظنون حادثه اخیر در کاناد یک پسر جوان ۲۰ ساله است و اندکی پس از حادثه بازداشت و روز دوشنبه به چهار قتل عمد و سوء قصد متهم شد.

آقای ترودو همچنین تاکید کرد: «ما باید برای مقابله با نژادپرستی و ترور برخیزیم و در کنار یکدیگر آنچه کشور ما را قوی نگه داشته در آغوش بگیریم؛ یعنی تنوع و دیگرگونی‌مان را.»

پلیس کاناد معتقد است که این تصادف یک جرم عامدانه در اثر نفرت بوده است. پاول ویت، سرپرست تحقیقات روز گذشته در یک نشست خبری گفت: «اعتقاد بر این است که این قربانیان به دلیل مسلمان بودن مورد هدف قرار گرفته‌اند.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

داعش مسئولیت حمله تروریستی روز جمعه در لندن را بر عهده گرفت

عامل حمله تروریستی نیوزیلند به جنبش‌های هویت‌طلب اروپایی کمک مالی می‌کرد

حضور نخست‌وزیر نیوزیلند در مراسم بزرگداشت قربانیان حمله تروریستی