جودو؛ هر دو مدال‌ طلای دومین روز مسابقات جهانی بوداپست به گردن ژاپنی‌ها افتاد

 جودو؛ هر دو مدال‌ طلای دومین روز مسابقات جهانی بوداپست به گردن ژاپنی‌ها افتاد
Copyright Federazione Internazionale di Judo
Copyright Federazione Internazionale di Judo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جوشیرو مارویاما که برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به میدان آمده بود با اجرای فن «تومئو‌ناگه» و کسب امتیاز ایپون بر حریف ایتالیایی غلبه کرد تا بار دیگر بر سکوی نخست جهان بایستد.

آگهی

دومین روز از رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان با حضور تماشاگران محدود اما پر شور مجارستانی و با معرفی دو قهرمان تازه در بوداپست برگزار شد.

آی شیشیمه، جودوکار ژاپنی در دومین مسابقه دور مقدماتی رقابت‌های وزن منهای ۵۲ کیلوگرم زنان، رکا پاپ، نماینده کشور میزبان را از پیش رو برداشت و با اجرای یک فن پرتابی زیبا و غلبه بر حریف ازبکی در نیمه نهایی راهی فینال شد تا با آنا پرز باکس اسپانیایی مبارزه کند.

پس گرفتن سکوی قهرمانی جهانی پس از چهار سال

جودوکار ژاپنی در مبارزه نهایی نیز دست بالا را داشت. او ابتدا با اجرای یک فن اوچی ماتا و کسب امتیاز وازاری از حریف اسپانیایی پیش افتاد و سپس بر روی تشک کار را تمام کرد تا عنوانی را که چهار سال پیش در همین سالن کسب کرده بود دوباره تکرار کند.

شیشمه پس از دریافت مدال طلای خود از دستان ایون تسیریاک، از اسطوره‌های تنیس جهان و سفیر فدراسیون جهانی جودو گفت: «من آخرین عنوانم را در بوداپست به دست آوردم ، بنابراین بسیار خوشحالم که به اینجا برگشتم و دوباره مدال طلا را کسب کردم، اینجا با حس خاصی برایم همراه است.»

طلای ۶۶ کیلوگرم به گردن مدافع عنوان قهرمانی رفت

در رقابت‌های دسته منهای ۶۶ کیلوگرم مردان دو جودوکار از کشورهای ٓژاپن و ایتالیا پس از غلبه بر حریفان قدرتمند خود به فینال راه یافتند تا به عنوان سرگروه‌های برتر این وزن برای کسب مدال طلا به سختی با یکدیگر مبارزه کنند.

جوشیرو مارویاما، جودوکار ژاپنی اما در مبارزه نهایی آماده‌تر ظاهر شد. او که برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به میدان آمده بود با اجرای فن «تومئو‌ناگه» و کسب امتیاز ایپون بر حریف ایتالیایی غلبه کرد تا بار دیگر بر سکوی نخست جهان بایستد.

این فینال جذابیت کم‌نظیر جودو را بار دیگر به نمایش گذاشت؛ مبارزه‌ای که دو جودوکار قوی آنرا به سختی پیش برده بودند با دوستی و ابراز محبت به پایان رسید.

مارویاما پس از دریافت مدال طلای خود از دستان الکساندر کارلین، اسطوره نامدار کشتی فرنگی جهان که سه مدال المپیک و ۹ قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، گفت: «من همیشه احساس می‌کنم که تحت فشار قرار دارم و باید بر این فشار غلبه کنم؛ مهم‌ترین کاری که امروز انجام دادم همین غلبه بر استرس و فشار عصبی بود که کمک کرد تا همه رقبایم را شکست دهم.»

گیلاسِ روی کیک

این مبارزه جذاب و زیبا برای یک روز از برپایی رقابت‌های سخت و تماشایی جودو در بوداپست حکم گیلاسِ روی کیک را داشت.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جودو؛ نخستین مدال طلا به نام کرواسی در آوردگاه جهانی بوداپست ثبت شد

جودو؛ روسیه در دومین روز گرند اسلم کازان به صدر رسید

کرملین ادعای حضور بدل پوتین در انظار عمومی را«حقه اطلاعاتی» خواند