خرابی شماره‌ تلفن‌های اضطراری در فرانسه چند قربانی گرفت

شرکت خدمات تلفنی اورانژ فرانسه
شرکت خدمات تلفنی اورانژ فرانسه Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اختلال به وجود آمده به گونه‌ای بود که تماس گرفتن با شماره‌های اضطراری ملی یعنی ۱۵، شماره فوریت‌های پزشکی، ۱۷، شماره پلیس، ۱۸، شماره آتش‌نشانی و ۱۱۲، شماره فوریت‌های واحد اروپا از کار افتاد.

آگهی

بر اثر اختلال خطوط شبکه اورانژ، بزرگ‌ترین شرکت خدمات تلفنی فرانسه، شماره تلفن‌های اضطراری و امدادی در سرتاسر این کشور برای چندین ساعت قطع شد.

این خرابی که از اواخر بعدازظهر چهارشنبه ۲ ژوئن (۱۲ خرداد) آغاز شد چند ساعت ادامه داشت و در نیمه شب تقریبا برطرف شد. با این حال مقامات فرانسه می‌گویند این اختلال تا نیمروز پنجشنبه نیز همچنان در معدودی از نقاط کشور مشاهده شده است.

به فیسبوک یورونیوز فارسی بپیوندید

اختلال به وجود آمده به گونه‌ای بود که تماس گرفتن با شماره‌های اضطراری ملی یعنی ۱۵، شماره فوریت‌های پزشکی، ۱۷، شماره پلیس، ۱۸، شماره آتش‌نشانی و ۱۱۲، شماره فوریت‌های واحد اروپا از کار افتاد. در ضمن، امکان برقراری تماس از تلفن همراه با شماره‌های ثابت نیز قطع شد.

مرگ چند نفر

اولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه بامداد پنجشنبه اعلام کرد که در جریان اختلال بزرگ تلفنی احتمالا ۳ تا ۴ نفر در کشور جان خود را از دست داده‌اند. قربانیان کسانی هستند که در همان ساعات قطعی تلفن، از نظر جسمی دچار بحران شده اما اطرافیان‌شان نتوانستند به موقع با مراکز اضطراری تماس بگیرند.

ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه نیز ضمن اعلام مرگ یک شهروند بر اثر حمله قلبی و دیر رسیدن به بیمارستان در شهر موربیان در جنوب این کشور، گفت که مرگ چند نفر در ساعات گذشته ممکن است با اختلال تلفنی دیشب در پیوند بوده باشد.

پرونده قضایی برای یکی از قربانیان

در همین حال برای مرگ یکی از افرادی که احتمالا به دلایلی مربوط به اختلال در شبکه تلفنی اورانژ روی داده، پرونده تحقیقات اداری و قضایی گشوده شده است.

این قربانی مردی ۶۳ ساله اهل شهر ون در غرب فرانسه بود که شامگاه چهارشنبه دچار ایست قلبی شد. همسر این مرد پس از آن که نتوانست با مرکز فوریت‌های پزشکی تماس بگیرد مجبور شد شوهرش را با خودرو شخصی به بیمارستان در شهر «وَن» برساند، اما در نهایت این بیمار با وجود تلاش پزشکان برای احیا، در بخش اورژانس بیمارستان درگذشت.

دادستان دادگاه عمومی «ون» به خبرگزاری فرانسه گفت که دستور آغاز تحقیقات درباره مرگ این شهروند را صادر کرده است.

به گفته مدیر بیمارستان «ون»، اداره بهداشت منطقه نیز ساعاتی پس از مرگ این فرد تحقیقات اداری در این زمینه را آغاز کرده است.

دادستان ون و رئیس بیمارستان این شهر با این حال گفته‌اند که هنوز در مورد پیوند مرگ این شهروند با موضوع اختلال تلفنی گسترده در کشور به قطعیت نرسیده‌اند.

وزیر بهداشت نیز گفت هنوز زود است که به طور قطعی درباره رابطه مرگ چند شهروند با مسدود شدن تلفن‌های اورژانس اظهار نظر کند.

روزنامه لاتریبون فرانسه می‌نویسد که موضوع تعمیر شبکه تلفن اورانژ، به ویژه مرغوبیت مس مورد استفاده در ای‌دی‌اس‌ال‌های این شرکت از ماه‌ها پیش مورد انتقاد بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشرفت مذاکرات ادغام شرکتهای «اورانژ» و «بوییگ تله کام»

مذاکرات اپراتورهای مخابراتی «اورانژ» و «بوییگ تله کام» در فرانسه برای ادغام

جریمه سنگین برای اپراتور مخابراتی فرانسوی «اورانژ»