بایدن: به پوتین خواهم گفت که در برابر نقض حقوق بشر در روسیه سکوت نمی‌کنیم

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

رئیس‌جمهوری آمریکا چند هفته پیش در جریان یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود که باور دارد ولادیمیر پوتین «یک قاتل» است. رئیس‌جمهوری روسیه نیز در واکنش گفته بود: «این صفت برازنده گوینده آن است.»

آگهی

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه وعده داد که در جریان دیدارش با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود بر رعایت حقوق بشر در روسیه اصرار خواهد ورزید. 

رئیس جمهوری ایالات متحده قرار است روز ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) برای اولین بار از زمان راهیابی به کاخ سفید با ولادیمیر پوتین دیدار کند. جو بایدن گفت: «دو هفته دیگر در ژنو با رئیس جمهوری پوتین ملاقات خواهم کرد. به وضوح [به او] خواهم گفت که ما در برابر نقض حقوق بشر سکوت نخواهیم کرد.»

جو بایدن چند هفته پیش در جریان یک مصاحبه تلویزیونی گفته بود که باور دارد ولادیمیر پوتین «یک قاتل» است. این سخنان رئیس جمهوری آمریکا با واکنش کاخ کرملین روبرو شد و مسکو سفیر خود در آمریکا را برای مشورت از واشنگتن فراخواند. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

ولادیمیر پوتین نیز در واکنش به سخنان جو بایدن گفته بود: «این صفت برازنده گوینده آن است.»

مسمومیت و سپس زندانی شدن الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس رئیس جمهوری روسیه یکی از عوامل موثر در تیره شدن روابط مسکو با کشورهای غربی بوده است. با این حال طرح اتهام نقض حقوق بشر علیه مسکو تنها عامل تنش زا در روابط آمریکا با مسکو نیست. واشنگتن دولت روسیه را به دخالت در روند انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده متهم می کند. 

جو بایدن در همین راستا وعده داده است که در صورت تداوم «دخالت های روسیه در دموکراسی آمریکا» به این اقدامات واکنش نشان خواهد داد. ایالات متحده و روسیه همچنین بر سر بحران در شرق اوکراین و حمایت های مسکو از الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس اختلاف نظرهای جدی دارند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راهبرد تازه اتحادیه اروپا در قبال روسیه تشریح شد: اقتدار بیشتر و پاسخ‌گویی به تلاش‌های مخرب

پوتین ضمن ستایش از ترامپ ابراز امیدواری کرد بایدن کمتر از او «دمدمی مزاج» باشد

آمریکا بیش از ۵۰۰ تحریم جدید را علیه روسیه وضع کرد