ممنوعیت‌های کرونایی ایران؛ پرواز به ۱۵ کشور و ورود خدمه کشتی‌های خارجی ممنوع است

عکس تزئینی از فرودگاه بین المللی تهران
عکس تزئینی از فرودگاه بین المللی تهران Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران خبر داد که اکنون برای ۴۲ کشور به علت شیوع کرونا محدودیت سفر اعلام شده که از بین آنها سفر به ۱۵ کشور به عنوان کشورهای با وضعیت ویژه، ممنوع است.

آگهی

محمد حسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی ایران خبر داد که اکنون برای ۴۲ کشور به علت شیوع کرونا محدودیت سفر اعلام شده که از بین آنها سفر به ۱۵ کشور به عنوان کشورهای با وضعیت ویژه، ممنوع است.

او در ادامه گفت که سفر به هند، پاکستان، فرانسه، بوتسوانی، برزیل، جمهوری چک، عراق، استونی، ایرلند، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، اسلواکی، آفریقای جنوبی و زامبیا به عنوان کشورهای دارای شرایط ویژه ممنوع است.

آقای ذیبخش همچنین بر این نکته تأکید کرد که برای این کشورها ممنوعیت پذیرش مسافر چه با پرواز مستقیم چه غیرمستقیم وجود دارد. البته او گفت که ایران استثنائی برای دیپلمات‌ها و نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی با رعایت شرایط و پروتکل‌های کرونا قائل شده است.

آقای ذیبخش همچنین در خصوص همه اتباع ایرانی و خارجی که قصد سفر به ایران دارند، گفت که آن‌ها ملزم به ارائه گواهی تست مولکولی (RT-PCR) منفی از نظر کووید ۱۹ با مدت اعتبار حداکثر ۹۶ ساعت از آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت کشور مبدا به زبان انگلیسی یا مورد تایید کنسولگری پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه مبدا هستند.

پیشتر منابع رسمی در ایران از ممنوعیت فروش بلیت در مسیر هند و پاکستان خبر داده بودند. با این حال آن‌ها از برقراری دوباره پروازهای انگلیس به دلیل عادی شدن شرایط در این کشور خبر داده‌اند.

از سوی دیگر استانداری خوزستان اعلام کرد که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده برای جلوگیری از ورود انواع جهش یافته ویروس کرونا به ایران، هیچکدام از خدمه کشتی‌های خارجی حق خروج از کشتی و ورود به بندرگاه‌های استان خوزستان را ندارند.

ولی‌اله حیاتی، معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان در خصوص تصمیمات ایران برای جلوگیری از ورود کرونای هندی از طریق کشتی‌های خارجی گفت که «اماکن ویژه قرنطینه» در بنادر استان خوزستان ایجاد شده است.

کرونا جان ۴۳۴ نفر دیگر را دریک روز گرفت

محدودیت‌های اعمال شده برای ورود مسافر به ایران در حالی است که وزارت بهداشت ایران از فوت ۴۳۴ مبتلا به کرونا در شبانه روز گذشته خبر داده است. به این ترتیب تعداد جان باختگان به دلیل ابتلا به این بیماری در ایران به ۷۰ هزار و ۹۶۶ نفر رسید.

وزارت بهداشت ایران همچنین خبر داد که مجموع بیماران کووید۱۹ در ایران به دو میلیون و ۴۵۹ هزار و ۹۰۶ نفر رسیده است.

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

بر اساس گزارش وزارت بهداشت ایران، هم اکنون ۱۹۸ شهر ایران در وضعیت قرمز، ۱۵۷ شهر در وضعیت نارنجی، ۷۴ شهر در وضعیت زرد و ۹ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ایران، مسافرت «از» و «به» شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پرواز در زمانه کرونا؛ کدام خطوط هوایی بهترین رتبه بهداشتی را دارند؟

کاهش محدودیت‌های کرونایی؛ رستوران‌ها در ایتالیا پس از ماه‌ها دوباره باز شدند

کرونا برای دومین سال متوالی جشنواره گاوبازی سن فرمین در اسپانیا را به تعطیلی کشاند