زنگ خطر ورود کرونای هند به ایران؛ پروازها از و به هند و پاکستان ممنوع شد

کادر درمان ایران
کادر درمان ایران Copyright خبرگزاری فارس
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا استان تهران خبر داد از آنجا که این استان در هفته گذشته افزایش بیماران سرپایی را داشته است، «تعداد بستری‌ها حداقل تا دو هفته آینده بالا خواهد بود و تا دو هفته بعدش هم مرگ و میر بالا است.»

آگهی

نادر توکلی، معاون درمان ستاد کرونا استان تهران روز دوشنبه گفت از آنجا که این استان در هفته گذشته افزایش بیماران سرپایی را داشته است، «تعداد بستری‌ها حداقل تا دو هفته آینده بالا خواهد بود و تا دو هفته بعدش هم مرگ و میر بالاست».

توکلی در حالی از اوج بیماری کرونا در تهران خبر داده است که موج نوع جهش یافته ویروس کرونا در هند و احتمال آغاز سرایت این نوع ویروس در خارج از مرزهای هند، باعث افزایش نگرانی‌های جهانی نسبت به تبعات همه‌گیری این بیماری شده است.

ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که بر اساس دستور ستاد ملی مقابله با کرونا همه پروازها از و به هندوستان و پاکستان ممنوع شده و هیچ مسافری از این دو کشور اجازه ورود ندارد.

اما برخی خبرها حکایت از آن دارد که بلیت فروشی برای این پروازها در برخی سایت‌ها همچنان ادامه دارد. با این حال جلالی گفت که تمام مجوزهای پرواز از و به این دو کشور ابطال شده است.

برخی سایت‌ها همچنان بلیت‌فروشی خود را متوقف نکرده اند

نگرانی‌ها از نوع جهش یافته ویروس کرونا در هند که گفته شده سریع‌ترین سرعت شیوع در جهان را دارد در حالی است که معاون درمان ستاد کرونا استان تهران گفته روزانه ۱۴۰۰ بستری در بیمارستان‌های تهران ثبت شده و تقریبا معادل همین تعداد به صورت سرپایی مدیریت شده‌اند.

او همچنین با اعلام این خبر که آی‌سی‌یوها پر هستند، گفت: «در آی سی یو مرگ و میر بالاست. زیرا نوعا بیماران بدحال هستند. در عین حال از کل بستری‌هایمان ۲۵ درصد روی تخت‌های ویژه هستند.»

البته این مقام دولتی ایران گفت که با توجه به تجربه کادر درمان، مراقبت ها در بیمارستان ها بهتر و نسبت به پیک سوم، درصد مرگ و میر نسبت به کل ابتلا کمتر است.

توکلی گفت: «اگر بر اساس تعداد مراجعات حساب کنیم، مرگ و میر حدود یک درصد است. یعنی تقریبا از هر ۱۰۰ بیماری که به بخش سرپایی بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، بین یک تا یک و نیم درصد فوت داریم. البته شاخص مهم این است که فوت عمدتا در بخش‌های ویژه اتفاق بیفتد.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران در خصوص هزینه های درمان کرونا گفت: «در یک پرونده بستری موقت که بیمار می‌آید و داروهای تزریقی را دریافت می‌کند، به طور میانگین حدود یک میلیون تومان هزینه دارد که اگر ۳۰ درصد سهم بیمار را حساب کنید، پرداختی بیمار بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان و اگر ۱۰ درصد در نظر بگیریم، حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه بیمار می‌شود. البته هزینه بستری به دلیل ورود هتلینگ، انجام آزمایشات و... عدد بالاتری دارد.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

جولان کرونا در هند؛ ۳ هزار مرگ در یک روز، ۲ میلیون ابتلا در یک هفته

بیشترین تلفات روزانه کرونا در ایران؛ ۴۹۶ نفر دیگر جان باختند

دانشمندان: قرص شرکت مِرک شاید به پیدایش سویه‌های جدید کرونا کمک کرده باشد