اختلاف پسابرکسیتی بر سر شیلات؛ فرانسه بریتانیا را تهدید به تلافی‌ کرد

Brexit
Brexit Copyright AP Photo
Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر امور اروپایی فرانسه در یک مصاحبه تلویزیونی به لندن هشدار داد در صورت عدم احترام به تعهدات برکسیت این کشور نیز دست به اقدامات تلافی جویانه خواهد زد.

آگهی

دولت فرانسه روز سه شنبه به بریتانیا هشدار داد که در صورت «عدم اجرای توافق‌نامه شیلات پس از برکسیت» علیه این کشور دست به اقدامات تلافی‌جویانه جدی در زمینه مالی می‌زند.

کلمان بون، وزیر فرانسه در امور اروپایی، در مصاحبه با شبکه ب‌اف‌ام گفت: «ما معامله‌ای انجام دادیم (برکسیت) و می‌خواهیم که به طور کامل اجرا شود. در غیر این صورت اقدامات تلافی‌جویانه‌ای انجام خواهیم داد.»

بون در ادامه سخنان خود گفت: «بریتانیا انتظار دارد خدمات مالی متقابل انجام شود اما تا زمانی که این کشور به تعهدات خود در زمینه شیلات و ماهیگیری عمل نکند ما نمی‌توانیم در این زمینه هیچ تضمینی بدهیم. همه باید به تعهدات خود احترام بگذارند، بده و بستان وجود دارد، در غیر این صورت ما به اندازه شریکمان (بریتانیا) خشن و سختگیر خواهیم بود.»

ماهیگیری در آب‌های دریای مانش یکی از مهم‌ترین موانع کسب توافق برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بود.

همچنان هم به نظر می‌رسد اختلافات شدیدی بین ماهیگیران بریتانیایی و کشورهای همسایه از جمله بلژیک و هلند و فرانسه وجود دارد.

به گفته ماهیگیران فرانسوی، تمرکز اصلی ماهی‌ها در نزدیکی سواحل بریتانیا قرار دارد و طبق توافقنامه برکسیت قرار شده که لندن به ماهیگیران اروپایی در آزادی دریافت خدمات دیگر مجوز ماهیگیری بدهد. با این وجود چهار ماه پس از نهایی شدن برکسیت، تنها عده‌ای اندک از ماهیگیران فرانسوی موفق به کسب مجوز شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

انتقاد ایرلند از بریتانیا برای نقض برکسیت: یک دموکراسی متمدن اینگونه رفتار نمی‌کند

پیشنهاد کمیسیون اروپا: محدودیت رفت و آمد پس از برکسیت برای جوانان «لغو شود»

نتایج تحقیقات تازه در بریتانیا: کارگران مهاجر پس از برکسیت با خطر برده‌داری مدرن و استثمار مواجه‌اند