دادگاهی در سوئد فعال دگرباش جنسی سابق را به جرم تجاوز به مهاجران به زندان محکوم کرد

اعضای فدراسیون دگرباشان جنسی سوئد
اعضای فدراسیون دگرباشان جنسی سوئد Copyright ERIK MARTENSSON/AP
نگارش از یورونیوزفارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در سوئد مردی ۵۶ ساله و فعال سابق دگرباش جنسی به جرم تجاوز به مردان مهاجر به ۴ سال زندان محکوم شد.

آگهی

یک فعال سابق جنبش دگرباشان جنسی در سوئد به جرم تجاوز در دوران کاری خود، به ۴ سال زندان محکوم شد. این مرد ۵۶ ساله عضو بزرگترین گروه دگرباشان جنسی سوئد،‌ «فدراسیون سوئدی دگرباشان جنسی RFSL» بود.

این فدراسیون کمک زیادی به مهاجران و پناهندگان دگرباش جنسی در این کشور ارائه می دهد.

این مرد ۵۶ ساله در آوریل سال گذشته میلادی متهم شد که به چهار مرد مهاجر تجاوز و دو نفر دیگر را در معرض آزار جنسی در دفتر محل کار خود قرار داده است.

به گفته دادگاه این جرائم طی یکسال، اکتبر ۲۰۱۸ تا اکتبر سال ۲۰۱۹، رخ داده اند. دادگاهی در پایتخت استکهلم این شهروند سوئدی را به چهار سال حبس محکوم کرد. دادگاه با انتشار بیانیه ای گفت: « همه قربانیان به امید كمک به پروسه های پناهندگی خود به مشاور مهاجرتی، متهم پرونده، مراجعه كرده بودند.»

دادگاه دریافته است كه مهاجران هنگام مراجعه به مشاور كه ​​از قدرت خود سوء استفاده می کرده، در «وضعیت متزلزل و آسیب پذیری» قرار گرفته اند.

اکنون پلیس در حال تحقیق درباره شش قربانی احتمالی دیگر این مرد ۵۶ ساله است.

در بیانیه ای جداگانه فدراسیون سوئدی دگرباشان جنسی از تصمیم دادگاه حمایت کرد. در این بیانیه آمده است: « هیچ مجرمی حق ندارد از عملیات فدراسیون دگرباشان سوئدی برای سوء استفاده از افراد در موقعیت آسیب پذیر بهره ببرد.»

این فدراسیون گفت که شعبه آنها در استکهلم بلافاصله تحقیقات داخلی درباره این عضو پیشین را آغاز کرد بود اما اذعان داشت که نتیجه تحقیقات اولیه ناکافی بوده است. فدراسیون سوئدی دگرباشان جنسی در این بیانیه تاکید کرد که تلاش خواهد کرد تا چنین اتفاقاتی در این فدراسیون تکرار نشود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

استعفای نخست وزیر سوئد؛ گفتگوهای ائتلافی آغاز شد

ماکرون وعده داد مفهوم «رضایت» را به تعریف تجاوز جنسی در قوانین فرانسه بگنجاند

سازمان ملل: در حملات هفتم اکتبر حماس به اسرائیل «تجاوز گروهی» رخ داده است