نجات ۹ زرافه در معرض خطر از یک جزیره کوچک در کنیا

AP Photo
AP Photo Copyright AP Photo
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اینجا در کنیا بالا رفتن سطح آب بلای جان زرافه‌هایی شده که همین حالا هم نامشان در میان جانداران در معرض خطر به ثبت رسیده است. یک نهاد مدنی در کنیا توانست در قالب پروژه‌ای چند ماهه این زرافه‌ها را به مکانی ایمن منتقل کند.

آگهی

در کنیا ۹ زرافه روتشیلد در خطر به زیر آب رفتن بودند. یک انجمن محیط زیستی در کنیا در قالب اجرای پروژه‌ای چند ماهه توانست بالاخره این زرافه‌ها را نجات داده و آنها را به ساحل امنی برساند.

این زرافه‌ها در جزیره لونیگارو در دریاچه بارینگو زندگی می‌کردند اما با بالا رفتن سطح آب در اطراف دریاچه، زمین در حال به زیر آب رفتن بود و به همین ترتیب بقای این جاندار را تهدید می‌کرد.

ریبای سبی، مدیر این پروژه نجات در کنیا به خبرگزاری فرانسه گفت: «پروژه نجات زرافه‌ها از سوم دسامبر ۲۰۲۰ شروع شد و خوشحالم که بالاخره این کار به پایان رسید و ما توانستیم هر ۹ زرافه را به مکانی ایمن منتقل کنیم.»

تلاش برای احیای یک گونه در معرض خطر

او گفت: «مکان تازه‌ای که این زرافه‌ها به آنجا منتقل شده‌اند شامل ۱۷ کیلومتر فضای باز و ایمن است. این انتقال همچنین فضای بزرگتری برای زرافه‌ها فراهم آورده است. پیش‌بینی می‌کنیم شاید طی دو سه سال آینده جمعیت این زرافه‌ها چند برابر شود. چنانچه در شرایط سلامتی نخستین زرافه‌ای که سوم دسامبر جابه‌جا شده علایم مثبتی قابل مشاهده است.»

زرافه روتشیلد از جمله گونه‌های جانداران در معرض خطر است و گروه‌های حافظ محیط زیست در کنیا به دنبال احیای نسل این جاندار هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پزشکان آمریکایی به کمک بچه زرافه آمدند تا بتواند روی پاهایش راه برود

برای نخستین بار زرافه‌ای از یک گونۀ نادر در باغ‌وحش آمنویل فرانسه چشم به جهان گشود

زرافه‌های باغ وحش لندن هم به برنامه حمایت از کادر درمانی بریتانیا پیوستند