خطای فیس‌بوک در مورد نام یک شهر فرانسه؛ امور شهرداری «بیچ» یک ماه مختل شد

تابلوی شهر بیچ
تابلوی شهر بیچ Copyright  Copyright THOMAS WIRTH / AFP - 2002
نگارش از یورونیوز فارسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

فیس‌بوک صفحه رسمی شهر بیچ (Bitche) واقع در مرز فرانسه با آلمان را به طور تصادفی و به دلیل سوء برداشت از معنای انگلیسی آن حذف و امور شهرداری این شهر را برای حدود یک ماه مختل کرد.

آگهی

فیس‌بوک صفحه رسمی شهر بیچ (Bitche) واقع در مرز فرانسه با آلمان را به طور تصادفی و به دلیل سوء برداشت از معنای انگلیسی آن حذف و امور شهرداری این شهر را برای حدود یک ماه مختل کرد.

این شهر کوچک با جمعیتی حدود ۵ هزار نفر در منطقه موزل قرار دارد و شهرداری این شهر به طور مرتب از طریق صفحه رسمی فیس‌بوک خود با شهروندان ارتباط برقرار می‌کرد. اما از ۱۹ مارس گذشته حساب کاربری این شهر بدون ارائه هیچ توضیحی توسط فیس‌بوک مسدود شده است.

فرضیه موجود این است که الگوریتم هوشمند فیس‌بوک نام این شهر را با یک توهین انگلیسی به معنای «فاحشه» اشتباه گرفته که البته یک حرف ای(E) در پایان کمتر از نام این شهر دارد؛ رخدادی که می‌تواند در صورت انتقال میزبانی این صفحه از یک سرور اروپایی به یک سرور بریتانیایی به وقوع پیوسته باشد.

بنوآ کیفر، شهردار بیچ در بیانیه‌ای گفت که صفحه فیس‌بوک پیشین این شهر بر اساس ضوابط اعمال شده توسط فیس‌بوک غیرفعال شده و بررسی شکایت ما نیز چندین ماه طول خواهد کشید. لذا صفحه رسمی جدیدی این شهر با نام کدپستی شهرداری ۵۷۲۳۰ فعال شد تا پاسخگوی مسايل و مکاتبات شهروندان باشد.

البته فیس‌بوک در پاسخ به یورونیوز تأیید کرد که این حساب به دلیل تحلیل نادرست الگوریتم‌های هوشمند این بستر آنلاین مسدود شده بود. این شرکت بررسی موضوع را بلافاصله آغاز کرد و بالاخره این صفحه از روز سه‌شنبه(۱۳ آوریل) بازیابی شد.

با این وجود، شهردار بیچ از روش‌های مورد استفاده فیس‌بوک برای نظارت بر محتوای شبکه اجتماعی تحت مدیریت خود انتقاد کرد و طولانی بودن فرآیند بازبینی اخلال‌های رخ داده را نیز ناشی از عدم مدیریت صحیح این شرکت دانست. البته او در عین حال از مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک برای بازدید از شهر بیچ دعوت به عمل آورد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فیس‌بوک در دعاوی حقوقی با مقامات آمریکایی بر سر قوانین رقابتی پیروز شد

فیسبوک همه حساب‌های وابسته به نظامیان میانمار را می‌بندد

جام جهانی فوتبال زنان: سوئد آمریکایِ قهرمان را حذف کرد و هلند حریف اسپانیا شد